Angajaţii din Casa Pătrată, din nou cu valizele la uşă. Se pune problema relocării acestora

joi, 13 iulie 2023, 01:50
3 MIN
 Angajaţii din Casa Pătrată, din nou cu valizele la uşă. Se pune problema relocării acestora

De data asta, Instituţia Prefectului a scos la licitaţie întreg pachetul de lucrări pentru restaurarea Palatului Administrativ pentru aproape 10 milioane de euro. Şantierul menit să eficientizeze energetic întreaga clădire impune mutarea instituţiilor care au sediul aici.

 

După ce a încercat în două rânduri, fără succes, să parcurgă metodic etapele birocratice ale proiectului de restaurare a Casei Pătrate, Instituţia Prefectului a renunţat la paşii mărunţi şi a trecut la lucruri mult mai serioase. La peste 48,55 milioane de lei a fost estimat pachetul de servicii de proiectare şi execuţie a lucrărilor necesare realizării obiectivului de investiţii „Renovarea energetică a Palatului Administrativ Iaşi”. Fondurile sunt alocate prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul renovării. „Prin realizarea obiectivului de investiţie, respectiv prin aplicarea pachetului de soluţii propus de auditorul energetic se doreşte realizarea unei valori totale de economie anuală de peste 60 la sută faţă de consumul anual specific de energie termică pentru încălzire înainte de renovare”, menţionează anunţul de licitaţie, care ia care reper anul 2022.

Pe de altă parte, amplasarea panourilor solare fotovoltaice pentru producerea energiei electrice necesare iluminatului artificial şi a panourilor solare cu tuburi presurizate pentru furnizarea apei calde menajere vizează un consum din surse regenerabile de 30 la sută din consumul de energie al clădirii, precizează documentul citat. Nu în ultimul rând, investiţia va spori confortul celor aproximativ 310 angajaţi ai instituţiilor cu sediul în Palatul Administrativ Iaşi şi va îmbunătăţi imaginea instituţiei în rândul cetăţenilor.

Despre parcarea unde cetăţenii care vin cu diverse probleme la Prefectură, la Consiliul Judeţean sau la altă instituţie de aici nu au loc să-şi lase maşinile se spune doar că va fi dotată cu o staţie cu două puncte de încărcare a vehiculelor electrice.

Ofertele sunt aşteptate până pe 21 august şi vor fi evaluate după componenta financiară (40 la sută), după calificarea şi experienţa profesională a membrilor echipei şi după garanţia suplimentară acordată peste perioada minimă obligatorie de cinci ani. Odată atribuit, durata contractului va fi de 14 luni.

Aşa cum am relatat, toate instituţiile care funcţionează în clădire au fost anunţate să fie pregătite să se mute temporar în alte spaţii. Casa Pătrată aparţine Ministerului Afacerilor Interne, altfel spus Prefecturii, toţi ceilalţi fiind chiriaşi.

„Toate instituţiile au fost informate încă de când se completa dosarul pentru obţinerea finanţării. Va trebui, fiecare, să găsim soluţii, inclusiv noi”, ne spunea recent prefectul Bogdan Cojocaru. „Dacă proiectantul şi firma care va câştiga contractul de execuţie vor identifica o variantă de lucru pe tronsoane, atunci vom încerca să aplicăm cea mai potrivită soluţie. Până nu finalizăm aceste proceduri, nu se pune problema relocării”, a adăugat el, idee pe care a exprimat-o şi vicepreşedintele CJ Marius Dangă.

Momentul posibilei mutări ar putea fi începutul anului viitor, iar perioada relocării a fost evaluată la 30 de luni. Finanţarea prin PNRR impune ca toate lucrările să fie finalizate până la sfârşitul anului 2026. 

Cititi si: Casa Pătrată: evacuare iminentă, căutări frenetice. Nu se ştie încă unde vor fi duşi sutele de angajaţi de aici

Cititi si: Evacuarea Casei Pătrate se amână: motive tehnice. Relocarea sutelor de angajați va dura 2 ani și jumătate

Comentarii