Câți șefi dispar de la Consiliul Judeţean: cel puțin 8, dar rămân cu aceleaşi salarii

joi, 28 septembrie 2023, 01:50
3 MIN
 Câți șefi dispar de la Consiliul Judeţean: cel puțin 8, dar rămân cu aceleaşi salarii

Președintele CJ a declarat deja că va recurge la modificări în organigramă doar după ce legea va apărea în Monitorul Oficial n potrivit documentului ajuns ieri în Parlament, reorganizarea trebuie să fie făcută până la sfârșitul anului.

 

„Până nu vom vedea legea publicată în Monitorul Oficial, nu avem nicio discuție raportat la nicio entitate, instituție sau direcție din cadrul Consiliului Județean”, a susținut președintele administrației de la Casa Pătrată, întrebat fiind dacă are o proiecție asupra modificărilor aduse de legea măsurilor de austeritate pe care guvernul PSD-PNL și-a asumat răspunderea. „Tocmai pentru a putea să avem la CJ cele mai bune soluții luate pentru toate direcțiile și entitățile din subordinea CJ Iași”, a adăugat el la ultima conferință de presă a conducerii CJ.

Consiliul Județean funcționează astăzi după organigrama adoptată cu exact patru ani în urmă, într-o ședință de plen la care consilierii liberali s-au abținut de la vot. Ei au invocat atunci numărul prea mare de membri ai cabinetelor președintelui (6 posturi – care pot fi ocupate și la jumătate de normă) și vicepreședinților (câte două posturi), al celor de la Comunicare, dar și lipsa unui birou care să gestioneze Centrul Expozițional Moldova și Parcul agroindustrial TransAgropolis.

Reproșurile formulate atunci nu au fost soluționate nici după preluarea frâielor județului de către liberali, care au acum șansa schimbării inclusiv cu propunerile de acum patru ani. Potrivit textului de lege prezentat marți în Parlament de prim-ministrul Marcel Ciolacu, instituțiile publice trebuie să-și modifice organigramele până la sfârșitul anului.

Una dintre modificări este dispariția funcției de șef birou, dar cei care ocupă această funcție își păstrează drepturile salariale, precizează documentul. Mai mult, „odată cu desființarea funcției publice de șef birou se desființează și structurile organizatorice care funcționează ca birouri. Personalul angajat în cadrul acestor structuri de birouri își păstrează drepturile salariale în vigoare la data desființării structurilor organizatorice de birouri și este preluat în alte structuri organizatorice odată cu aprobarea noilor organigrame”, se mai arată în proiectul de lege.

În aparatul de specialitate al Consiliului Județean sunt 24 de funcții publice de conducere, reprezentând 10 la sută din numărul total de posturi. Dintre acestea, potrivit informațiilor afișate pe pagina de internet a CJ, funcțiile de șef birou sunt în număr de șase: Biroul Control și Îndrumare la unitățile din subordinea CJ (Felician Georgel Petrea), Biroul U.I.P. – Sistemul Integrat de Management al Deșeurilor (Laura Păstrăvanu), Biroul de gestionare a patrimoniului (Cristina Florentina Coca), Biroul Relații cu Publicul, Monitorul Oficial, Ghișeu Unic, Arhivă și Secretariat ATOP (Benone Gabriel Irimiea), Biroul Programe Guvernamentale (Lidia Agape) și Biroul Contractare Servicii Sociale, Parteneriate cu UAT, Societatea Civilă, Organizații și Fundații (Cristi Irina Hovârneanu).

Odată cu dispariția acestor funcții, se desființează și structurile care au funcționat astfel până acum. Personalul angajat „își păstrează drepturile salariale în vigoare la data desființării structurilor organizatorice de birouri și este preluat în alte structuri organizatorice odată cu aprobarea noilor organigrame”, menționează documentul. Numărul total al posturilor prevăzute în organigrama CJ pentru cele șase birouri, cu tot cu șefi, este 40.

Serviciile și departamentele de specialitate trebuie să aibă cel puțin 10 posturi în subordine, iar direcțiile sau alte structuri superioare serviciilor/ departamentelor, minim 20 de posturi. La CJ, foarte puține servicii numără mai mult de 10 posturi, iar două din cele șase direcții – a Arhitectului-șef și Achizițiile Publice – au mai puțin 20 de oameni în subordine. Soluția evidentă va fi comasarea. Regula se va aplica și operatorilor economici de stat sau la care statul este acționar majoritar. 

Cititi si: Dispar zeci de șefi din Primăria Iaşi. 25 de nume pe o listă publică. Fiecare caută o soluţie de salvare

 

Comentarii