Ce firme vor să extindă o zonă de la Aeroport pentru a putea găzdui 13 avioane

sâmbătă, 07 septembrie 2019, 02:00
2 MIN
 Ce firme vor să extindă o zonă de la Aeroport pentru a putea găzdui 13 avioane

Două licitaţii intrate în evaluarea tehnico-financiară au atras mai multe companii din ţară şi din afară. Contractele de reactualizare a unor studii şi de extindere a infrastructurii urmează să fie semnate până la sfârşitul anului.

Patru oferte au fost depuse până la expirarea termenului licitaţiei organizate pentru extinderea infrastructurii aeroportuare ieşene. Cele patru candidaturi la proiectul evaluat la 47,1 milioane de lei vin din partea unor firme cunoscute. Astfel, asocierea condusă de Eky-Sam SRL cuprinde şapte firme, cea unde lider este Societatea de Construcţii Napoca SA are trei subcontractanţi, cea condusă de Max Boegl România vine şi ea cu trei subcontractanţi, în vreme ce asocierea Strabag-Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări A R L Cluj are doi subcontractanţi.

Procedura a fost lansată la începutul lunii iulie, la şase luni de la acordul obţinut în acest sens în Consiliul Judeţean, căruia îi este subordonat aeroportul. Termenul iniţial de depunere a ofertelor a fost 29 august, prelungit până pe 4 septembrie.

Câştigătorul licitaţiei, care urmează să fie desemnat până cel mai târziu la sfârşitul anului, va trebui să finalizeze extinderea infrastructurii aeroportuare în cel mult nouă luni de la atribuirea contractului. Este vorba de creşterea suprafeţei betonate în aşa fel încât să poată găzdui 13 avioane, faţă de doar 5 acum, şi de construirea celor două bretele, în lungime totală de 623 de metri. De toate acestea va beneficia şi Centrul de mentenanţă al Aerostar, aflat acum în construcţie şi care va fi gata încă din acest an.

O altă licitaţie organizată de Aeroportul Iaşi se află în faza de evaluare. Atribuirea contractului de reactualizare a Master Planului Integrat şi a Studiului de Fezabilitate privind Dezvoltarea Aeroportului Internaţional Iaşi, cu o valoare estimată de 4 milioane de lei (inclusiv TVA), este în analiză financiară. Investiţia, contestată de fosta conducere a aerogării, urmează să decidă asupra extinderii viitoare a întregului aeroport. În competiţie sunt înscrise două oferte, una venită din partea unei cunoscute companii franceze, iar cealaltă, de la o asociere româno-italiană. Firma românească, Consitrans SRL, participă şi la licitaţia pentru extinderea platformei.

Comentarii