Cerberul averii de la BRD Iaşi, supărat că a fost dat afară

vineri, 27 septembrie 2019, 01:50
2 MIN
 Cerberul averii de la BRD Iaşi, supărat că a fost dat afară

Benonie Bucurel a fost trimis în judecată pentru că ar fi sustras sume importante de la banca la care lucra. Dat afară, bărbatul cere să se întoarcă la muncă.

Fostul gestionar al tezaurului cu bani de la BRD Iaşi a dat în judecată banca după ce a fost dat afară pentru isprava de care este acuzat de procurori. Benonie Bucurel este judecat de magistraţi pentru delapidare, după ce ar fi sustras din patrimoniul băncii comerciale o sumă importantă de bani. El ar fi comis faptele în perioada 27 iunie – 13 septembrie 2017, folosindu-se de calitatea sa de gestionar al BRD. Suma pe care ar fi sustras-o este de aproximativ 1 milion de lei, ascunzând lipsa acesteia prin înlocuirea etichetelor originale ale sacilor în care se aflau banii cu alte etichete ce indicau o valoare mai mare.

„Pe data de 17 iulie 2017, a încărcat fictiv soldul sucursalei BRD cu suma de 500.000 de lei, prin intermediul sistemului informatic al unităţii bancare, deşi faptic, conform documentaţiei, această sumă nu a fost recepţionată, efectuând schimbare de cupiură în sistemul informatic (scriptic) pentru suma de 500.000 de lei (din 10.000 de bucăţi de 50 RON, în 5.000 de bucăţi de 100 RON), astfel încât structura pe cupiuri a soldului fizic al tezaurului să coincidă cu structura soldului scriptic, falsificând datele informatice pentru a ascunde lipsa sumei de bani ce a fost delapidată“, au precizat procurorii. Cei care şi-au dat seama de lipsa banilor au fost chiar reprezentanţii BRD, atunci când au încercat să alimenteze bancomate din oraş.

Într-un răspuns oferit „Ziarului de Iaşi“, care a dezvăluit acest caz, reprezentanţii BRD menţionau: „În privinţa măsurilor luate, banca a remodelat respectivul flux de lucru, independent de frauda în speţă, ceea ce face imposibilă, în prezent, producerea unei situaţii similare celei prezentate organelor de cercetare penală. Precizam că fapta penală sesizată nu are nicio legătură cu relaţia client-bancă, şi că niciun client nu a fost afectat de acest eveniment.“ 

Comentarii