Compania Antibiotice SA a raportat un profit net cu 14% mai mare

joi, 16 noiembrie 2017, 08:00
3 MIN
 Compania Antibiotice SA a raportat un profit net cu 14% mai mare

In perioada ianuarie-septembrie 2017, producătorul local de medicamente a obţinut un profit net de 20,24 milioane lei, mai mare cu 37% faţă de suma bugetată.

 

Antibiotice SA a raportat o creştere a profitului net cu 14% în primele nouă luni ale anului. Într-un raport remis Bursei de Valori Bucureşti, compania menţionează că profitul ar fi fost mai mare, dar din cauza creşterii taxei clawback cu 32%, indicatorul a atins valoarea declarată. Societatea a înregistrat salturi pozitive pe fiecare direcţie, rezultatele economico-financiare din perioada ianuarie – septembrie indicând o majorare cu 4% a veniturilor din vânzări, adică de 234,2 milioane de lei, în creştere faţă de valoarea estimată în Bugetul de venituri şi cheltuieli şi cu 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, când a înregistrat o valoare de 227,3 milioane de lei.

„Profitul net a înregistrat valoarea de 20,24 milioane lei, în creştere cu 37% comparativ cu valoarea bugetată şi cu 14% faţă de primele 9 luni ale anului 2016. Politica de gestionare a costurilor companiei a determinat ca an de an Antibiotice să-şi menţină gradul de îndatorare în limitele trendului istoric al societăţii din ultimii ani, astfel că în primele 9 luni ale anului 2017 acesta a fost de 27,65%. Principalii indicatori de performanţă din primele 9 luni ale acestui an evidenţiază echilibrul financiar şi preocuparea continuă pentru eficienţa afacerii. Aceste rezultate obţinute s-au datorat atât politicii de a ne extinde portofoliul, dar şi orientării spre consolidarea businessului pe pieţele externe unde gradul de rentabilitate este în creştere, valoarea exportului ajungând să reprezinte 31% din venituri”, a declarat Ioan Nani, directorul general Antibiotice Iaşi. Pe piaţa internă, Antibiotice îşi menţine statutul de lider pe segmentul vânzărilor de generice către spitale, compania ieşeană este pe primul loc pe ţară la unguente, supozitoare şi pulberi sterile injectabile. Vânzările din farmacii şi spitale au înregistrat şi ele o creştere de 6,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La capitolul suplimente alimentare, cel mai vândut produs fabricat la Iaşi este „Soriso”, un produs antistres, care ocupă primul loc în consumul din România la această categorie.

Şi exporturile au înregistrat o creştere, aceastea fiind cu 26% mai mari, faţă de primele nouă luni din 2016, ajungând la valoarea de 91,7 milioane lei. Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice au fost Asia, America de Nord şi Europa.  Pentru SUA, exportul a crescut cu 45%, cele mai căutate produse fiind cele injectabile şi de substanţa activă Nistatină. Spre Rusia însă, creşterile vânzărilor sunt cu 70% mai mari, firma ieşeană exportând în această direcţie produse cardiovasculare, antiinfecţioase injectabile şi supozitoare. Şi în Vietnam s-au înregistrat exporturi cu 16% mai mari, cele mai căutate fiind medicamentele din clasa Antiinfecţioase. Pentru această ţară, Antibiotice a obţinut anul acesta autorizaţii de punere pe piaţă pentru două noi produse pe lângă cele 12 produse deja înregistrate. Până la sfârşitul anului 2020, compania îşi propune să înregistreze încă 20 de produse pe această piaţă. „În perspectiva anilor următori, Antibiotice vizează înregistrarea şi valorificarea portofoliului din Vietnam şi pe alte pieţe din zona Asiei de Sud Est precum Filipine, Hong Kong, Taiwan, unde compania are negocieri în derulare cu parteneri din aceste ţări”, au încheiat cei de la Antibiotice. 

 

 

Comentarii