Coşmarul rutier CUG – Podu Roş are o soluție: traseu alternativ dinspre Lunca Cetăţuii spre Iaşi

miercuri, 05 august 2020, 02:00
2 MIN
 Coşmarul rutier CUG – Podu Roş are o soluție: traseu alternativ dinspre Lunca Cetăţuii spre Iaşi

Lucrarea ar putea fi gata în jumătate de an. Noua variantă merge paralel cu linia ferată de la Piciorul Lupului – Ciurea şi intră în Iaşi pe la târgul de cherestea

Cu aproape două milioane de lei, Primăria Ciurea va moderniza strada Olarilor, un drum lung de 1,94 km paralel cu linia de tren dinspre Bârnova – Piciorul Lupului spre CUG – Iaşi. Este vorba de un drum de interes local care începe în dreptul Fabricii de Cărămizi de la Ciurea şi se termină la intrarea în satul Hlincea. Drumul, acum pietruit, trece dincolo de linii prin spatele Gării Ciurea, apoi pe lângă ruinele unor hale Fortus, după care se opreşte la marginea fostei halde a combinatului. El va avea o platformă lată de 7 metri, dintre care 5,5 metri partea carosabilă şi 1,5 metri, cele două acostamente balastate. Chiar dacă drumul nu continuă de-a lungul căii ferate spre Iaşi, în municipiu se poate ajunge prin satul Hlincea, deşi aici strada se îngustează la doar 3,5 metri. În Hlincea se intersectează cu drumul dinspre Vişan, iar în aproximativ 500 de metri, în dreptul fostului obor, strada îşi recapătă lăţimea de 7 metri.

Carosabilul din dale din beton este însă accidentat, iar la sfârşit de săptămână zona este aglomerată din cauza afluenţei spre patru târguri organizate aici – de cherestea, de vechituri, de maşini şi bazarul. Aici însă strada, care se numeşte Şoseaua Iaşi-Hlincea, este în administrarea Primăriei Iaşi, şi este de aşteptat ca şi municipalitatea ieşeană să reabiliteze traseul ce îi revine. Ofertele pentru modernizarea străzii Olarilor se pot înregistra până pe 24 august. Criteriul de evaluare este preţul cel mai scăzut, iar durata contractului este de şase luni din momentul semnării ordinului de începere.

Comentarii