Demisia şefului Aerogării ieşene vine după o perioadă dezastru. Motivele par însă a fi unele politice

De ce o şterge Bulgariu englezeşte de la conducerea Aeroportului Iaşi?

marți, 16 iunie 2020, 01:50
4 MIN
 De ce o şterge Bulgariu englezeşte de la conducerea Aeroportului Iaşi?

Directorul Aeroportului Internaţional Iaşi, Cătălin Bulgariu, a demisionat în mod intempestiv de la conducerea aerogării ieşene. Bulgariu nu şi-a explicat motivele, nici măcar în demisia înregistrată la Consiliul Judeţean (CJ). Susţinut de PSD, Bulgariu a preluat conducerea aerogării, în mai 2018, într-un mod controversat: iniţial, el a făcut parte din comisia de selecţie a candidaţilor şi, ulterior, după ce toţi candidaţii au fost respinşi, el însuşi a candidat şi a promovat concursul. 

În mod evident, Bulgariu a avut acces la toate documentele depuse de candidaţii iniţiali. În mandatul său de doi ani, dezvoltarea aerogării a stagnat, iar cel mai important proiect de modernizare este implementat defectuos, cu întârzieri şi cu riscuri care pot atrage răspunderea Aeroportului Iaşi.

Care a fost motivul demisiei?

Bulgariu şi-a scris demisia sâmbătă, de mână, parcă în pripă, fără a explica vreun motiv. „Subsemnatul Cătălin Bulgariu, director general al Aeroportului Iaşi R.A., vă rog să luaţi act de demisia mea din funcţia menţionată“, a scris, sec, Bulgariu. Ieri dimineaţă, când s-a aflat pe surse de demisia sa, Bulgariu a refuzat orice dialog. „Ziarul de Iaşi“ a contactat mai mulţi membri ai Consiliului de Administraţie, dar toţi ne-au spus că nu au fost informaţi asupra unui astfel de gest. Anunţul l-a făcut ulterior preşedintele CJ Maricel Popa, CJ fiind autoritate tutelară. Unul dintre motivele pentru care Bulgariu pleacă de la conducerea aerogării pare a fi şi ritmul lent al modernizării Aeroportului Iaşi.

Conform surselor ZDI, principalul reproş adus acestuia constă în întârzierile la proiectul privind extinderea platformei de mişcare şi staţionare a aeronavelor, o investiţie de circa 35 milioane lei. Proiectul, finanţat parţial cu fonduri UE, trebuia finalizat în toamna anului trecut, dar abia în luna mai 2020 a fost emisă autorizaţia de construire. Nerealizareaacestei platforme periclitează şi proiectul Aerostar: un hangar de mentenanţă pentru aeronave. Pe un teren concesionat de la Aeroport, firma băcăuană a început o investiţie de 10 milioane euro, a finalizat hangarul, dar şansele ca aeronave să intre în mentenanţă în câteva luni sunt extrem de reduse din cauza întârzierilor înregistrate de Aeroport la proiectul propriu de extindere. Neasigurarea unor contracte de mentenanţă ar putea avea repercusiuni importante asupra firmei, care, la rândul ei, nu este exclus să ceară socoteală aerogării ieşene, potrivit surselor ZDI. În culise, în ultimele săptămâni lui Bulgariu i s-a cerut insistent demisia din partea unor membri ai CA a aeroportului tocmai din cauza problemelor legate de acest proiect şi modul defectuos în care este implementat.

Popa: „Care este strategia la Aeroport“

După doi ani în care l-a susţinut pe Bulgariu, Popa s-a schimbat brusc: acum, recunoaşte ritmul lent al modernizării aeroportului. „La aeroport, lucrurile nu merg în ritmul pe care-l dorim. Vă dau câteva exemple: platforma pentru hangarul de mentenanţă înaintează destul de greu, înregistrăm întârzieri; iar creşterea numărului de călători a fost inerţială. Aeroportul trebuie să se dezvolte cu altă viteză. După doi ani, nu-mi este foarte clar ce strategie abordăm pentru modernizarea aerogării: ritmul de dezvoltare este insuficient“, au fost reproşurile lui Popa pentru Bulgariu, cu menţiunea că şeful CJ a insistat pe ideea că demi sia a fost „un act unilteral“ şi că nu l-a influenţat în vreun fel pe acesta.

Procedural, conform lui Popa, CA a aerogării se va reuni pentru a desemna un director interimar (3 luni). Noul director poate fi numit dintre membrii CA (cu excepţia preşedintelui, care nu poate ocupa simultan cele două funcţii) sau din rândul directorilor de diverse compartimente ale aerogării. Demisia lui Bulgariu a stârnit reacţii şi din partea opoziţiei politice. „Cătălin Bulgariu, plasat în funcţie cu experienţă de manager nulă, a făcut parte dintr-o triadă politică, împreună cu Maricel Popa şi Mitică Rebegea (şef CA aeroport, n.r.), al cărei scop a fost trecerea aeroportului sub controlul politic al PSD, respectiv al lui Maricel Popa.

Acum, această triadă s-a spart. Fractura dintre ei nu poate avea alte premize decât transformarea lui Bulgariu în ţap ispăşitor, fiind cel mai insignifiant dintre ei, dar care prin funcţia de director executiv deţine responsabilitatea principală a modului în care aeroportul îşi îndeplineşte rolul şi obligaţiile“, a comentat liderul consilierilor judeţeni ai PNL, Romeo Vatră. Liberalul a amintit şi el despre întârzierile mari în derularea proiectului european. Cătălin Bulgariu nu a răspuns ieri apelurilor telefonice şi, deşi aplicaţia WhatsApp ne-a indicat că a citit mesajele noastre scrise, şeful demisionar al Aeroportului a evitat să comenteze.

 

Comentarii