De Business

Punem punctul pe știi

Firmele care pun în pericol sănătatea clienţilor, obligate să afişeze la uşă lista sancţiunilor primite

luni, 26 februarie 2018, 02:50
2 MIN
 Firmele care pun în pericol sănătatea clienţilor, obligate să afişeze la uşă lista sancţiunilor primite

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) le pregăteşte o mare surpriză agenţilor economici care pun în pericol sănătatea populaţiei. ANPC a publicat pe site-ul propriu, în vederea consultării, un proiect de ordin ce prevede obligaţia unităţilor economice de a afişa măsurile dispuse de comisarii instituţiei în urma verificărilor. 

Neregulile constatate de autorităţi şi sancţiunile primite de contravenienţi vor fi publicate pe o plachetă ce va fi amplasată pe uşa de acces sau la intrarea în locaţia unde îşi desfăşoară activitatea unitatea sau la punctul de lucru. Sunt vizate de prevederile acestui proiect de ordin firmele care vor primi „sancţiuni/măsuri complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, închiderea temporară a unităţii pe o durată de la 6 luni la 12 luni, închiderea definitivă a unităţii sau suspendarea sau retragerea definitivă, după caz, a avizului, acordului sau a autorizaţiei de exercitare a unei activităţi pentru încălcarea drepturilor consumatorilor cu privire la viaţa şi sănătatea şi securitatea acestora”, se menţionează în documentul ANPC.

Placheta va sta la loc de cinste până când organele de control de la Protecţia Consumatorilor vor constata remedierea deficienţelor, potrivit referatului întocmit de Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, care a iniţiat acest proiect de ordin. „Considerăm că, prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor cu privire la comportamentul profesioniştilor la comercializarea produselor şi serviciilor către consumatori precum şi asupra faptului că produsele/serviciile ce le sunt oferite consumatorilor nu le afectează viaţa, sănătatea sau securitatea şi de ce nu, o îmbunătăţire a procesului de control efectuat de comisarii ANPC.

Practica de control a ANPC a reţinut faptul că mulţi operatori economici nu informează consumatorii în mod corect, complet şi precis asupra produselor/serviciilor oferite, putând duce astfel în eroare consumatorii, aceştia neavând posibilitatea să cunoască comportamentul profesionistului”, se specifică în propunerea de emitere a ordinului.

Comentarii