Comunicat de Presă

Incursiune în sistemul digital de evaluare: mobilitate Erasmus+ a profesorilor de la Colegiul Național Costache Negruzzi Iași

sâmbătă, 02 aprilie 2022, 07:55
3 MIN
 Incursiune în sistemul digital de evaluare: mobilitate Erasmus+ a profesorilor de la Colegiul Național Costache Negruzzi Iași

Colegiul Național "Costache Negruzzi" a probat un permanent interes pentru calitatea actului educativ, aliniat la standardele europene și la domeniile de interes ale elevilor, având convingerea că rolul esențial al profesorilor este acela de a stârni elevilor curiozitate, imaginație și de a le dezvolta gândirea critică. O nevoie semnificativă a școlii noastre este aceea de a avea profesori cu abilități și competențe transdisciplinare, spre a răspunde rigorilor planului cadru în vigoare, pentru a putea inova oferta educațională și a facilita elevilor noștri o învățare temeinică, raportată la mediul înconjurător ca întreg. 

 

 

În perioada 13 – 19 martie 2022, profesorii Ioana Cătălina Anton și Florin Iancu au participat la mobilitățile aferente cursului de formare eAssessment: assessment of/for learning with digital tools, organizat în Funchal (Madeira) de Euneos Oy, un partener finlandez recunoscut pentru cursurile calitative pe care le furnizează, în strânsă dependență cu dinamica educațională europeană și cu standardele înalte din punct de vedere pedagogic. Aceste mobilități au fost realizate în cadrul proiectului Erasmus+ Profesorul STE(A)M: înapoi în viitor! (2019-1-RO01-KA101-06283).   

Obiectivul principal al acestui proiect vizează creșterea accesului la un învățământ de calitate, prin intermediul unor demersuri educaționale transdisciplinare, orientate către dezvoltarea competențelor solicitate de societatea modernă, prin includerea tehnologiei, dar și dezvoltarea abilităților didactice în domeniul cross-curricular al STE(A)M (Științe, Tehnnologie, Artă și Matematică).

Cursul de formare organizat în Funchal a avut drept temă centrală evaluarea digitalizată, raportată la rigorile și standardele actuale, cu referire și la întreaga axă temporală a utilizării acesteia în procesele educative. Au fost punctate și incluse în aplicații practice conceptele cheie, abordările alternative și numeroase exemple din școlile europene, medii digitale variate utilizate în evaluare (Moodle, H5P, WordPress, Open Badges Backpack, TAO, LearningApps). Participarea unui grup numeros de profesori din diverse țări europene cu tradiție în furnizarea unui conținut educațional de înaltă calitate (Finlanda, Suedia, Franța, Belgia, Germania, Estonia) a adus plus valoare cursului de formare, prin dialogul permanent pe teme didactice, prin împărtășirea experiențelor și provocărilor profesionale (mai ales în timpurile pandemice), dar și prin stabilirea unor contacte pentru viitoare colaborări și parteneriate. De asemenea, cadrele didactice au realizat și o vizită la o școală publică din Funchal, precum și de variate activități culturale.  

Menționăm că, în cadrul proiectului, au mai avut loc șase mobilități externe ale profesorilor negruzziști, organizate în două fluxuri (30 august – 5 septembrie 2021): Prof. dr. Irina Căpraru, Prof. Mihaela Țura și Prof. Daniela Iftode au participat la cursul STE(A)M IN CLASSROOM – MULTIPLE INTELLIGENCES – MICROLEARNING – GAMIFICATION – CLIL – FLIPPING CLASSROOMS organizat de Lambda Twelve IKE ( Atena), iar Prof. Adina Imbria, Prof. Vasile Sorohan și Prof. Stelian Hadîmbu au beneficiat de cursul „Robotics in STE(A)M Education”, găzduit de Life Long Learning Oloklirosi (Heraklion).   

Activitățile derulate în Heraklion au inclus simularea computerizată a unor experiemente științifice, folosind software-ul și setul Arduino, echipamentul robotic WeDo2 și Minstrom EV3, dar și identificarea modalităților inter- și transcurriculare de integrare a acestor variante de instruire computerizată în activitatea instructiv-educativă. Mobilitățile organizate la Atena au fost direcționate spre prezentarea competențelor STEM și integrarea acestora în activitatea cu elevii prin intermediul conexiunilor cu viața reală. Astfel, profesorii negruzziști s-au familiarizat cu elemente și instrumente de microînvățare: crearea de website-uri (padlet, weebly, Genially, Voki), aplicații de învățare, platforme de publicare digitală: issuu.com, fliphtml5, proiecte de cod QR, realitate augmentată, realitate virtuală.

Achizițiile intelectuale și pedagogice ale profesorilor beneficiari urmează a fi împărtășite la nivel local și regional, printr-o strategie de diseminare și valorizare a rezultatelor (workshopuri, participare la conferințe, organizarea unor activități în cadrul Science Week 2022). De asemenea, elevii negruzziști vor beneficia de noi discipline opționale bazate pe abordarea transdisciplinară a conținuturilor STEM. Apreciem că toate mobilitățile vor reconfigura activitatea la catedră a cadrelor didactice implicate, atât din punct de vedere curricular, cât și sub aspectul învățării digitalizate la standardele înalte oferite constant de comunitatea negruzzistă.

Disclaimer: Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

 

 

 

Comentarii