De Business

Punem punctul pe știi

Laptele rămâne fără termen de valabilitate într-un lanț de supermarketuri

miercuri, 12 ianuarie 2022, 10:00
1 MIN
 Laptele rămâne fără termen de valabilitate într-un lanț de supermarketuri

Gândiți-vă de câte ori ați verificat o cutie de lapte sau o bucată de brânză din frigider și ați văzut că a expirat data de pe ambalaj. Reacția tipică este de a o arunca. Cu toate acestea, experții spun că, de multe ori, problema nu este legată de alimentele sau băuturile respective, ci de sistemul utilizat pentru a notifica consumatorii cu privire la data de expirare a produsului. Cu toate astea un lanț de supermarket-uri britanice a decis să renunțe la eticheta cu data de valabilitate, cel puțin în cazul produselor din lapte.

Cei mai mulți dintre noi credem că datele de expirare ne spun când alimentele sunt stricate sau nesigure. De fapt, ceea ce vă spune, de obicei, este recomandarea producătorului cu privire la momentul în care alimentele sunt la calitate maximă, inclusiv când vine vorba de lapte.

Aceste date ne spun că datele „a se consuma până la”, „a se consuma de preferință până la” sau „a se vinde până la” de pe majoritatea alimentelor și băuturilor variază de la un stat la altul și sunt în mare parte arbitrare. Specialștii spun că nu există o știință exactă în spatele acestei practici.

Lanțul de supermarket-uri Morrisons va renunța la data limită de consum pentru majoritatea prodselor din lapte, într-o măsură care, spun oficialii, va împiedica ca milioane de litri să fie aruncate la chiuvetă. În schimb, retailerul va indica termenul de valabilitate pe 90% din produsele din lapte de marcă proprie. În același timp, va încuraja clienții să folosească un test de miros pentru a verifica calitatea.

Aflați amănunte de pe playtech.ro.

Comentarii