PIN Magazine: Doi ieşeni au dezvoltat un soft de recunoaştere vizuală cu calităţi unice

luni, 20 noiembrie 2017, 02:50
3 MIN
 PIN Magazine: Doi ieşeni au dezvoltat un soft de recunoaştere vizuală cu calităţi unice

„Este capabil să identifice, să recunoască şi să localizeze obiecte şi concepte în fotografii, video şi live streams“, spune Bogdan Grumezescu, CEO AIris Vision, pentru revista PIN Magazine, sursa articolului de mai jos. El are o experienţă de 11 ani în soluţii de analiză video pentru sisteme de securitate şi, împreună cu Ştefan Tăbăranu, a creat acest start-up în scopul dezvoltării tehnologiei.

 

„Produsul nostru este un soft de analiză video“, ne spune Bogdan Grumezescu, „bazat pe tehnologia noastră de recunoaştere vizuală, care îţi analizează live-streamuri de la camerele de supraveghere, şi îţi poate identifica, localiza şi măsura ce, unde, când şi cum – persoane, maşini, camioane, biciclete, motociclete, câte sunt, numărul lor, de câte ori apar în imagine, cât stau în imagine, deplasarea în spaţii exterioare sau interioare, identifică şi analizează traficul sau detectează congestiile şi blocajele. Interfaţa este interactivă , se pot crea virtual fences direct in live-stream-uri, perimetre de supraveghere, ce declanşează alarme, rapoarte“.

Peste 80 de clase de obiecte recognoscibile

Diferenţa majoră faţă de alte softuri este dată de faptul că AIris vede obiectul aşa cum îl înţelege un om – asta e o maşină, o anumită marcă , tipul maşinii. Poate identifica în imagini acte de violenţă, arme sau incendii. Nu este un soft bazat pe smart motion detection, cum sunt multe altele, ci pe Inteligenţă Artificială. „Pentru Face recognition, noutatea cu care venim este acest Unique Face ID, capacitatea de a crea un ID unic pentru o anumită persoană la intrarea în zona supravegheată. Ea poate primi un ID de recunoaştere facială şi în acest fel poate fi urmărită pe toate camerele ce folosesc softul, iar acest ID este criptat în baza de date. AIris este dezvoltat ca platformă, aşa că un client doritor îşi poate adăuga camerele live direct în platformă şi poate utiliza mai apoi capacitatea de analiză a softului nostru sau poate fi folosită on-premise la client pe un server/device dedicat.“

Printre multiplele utilizări ale softului AIris, o exploatare eficientă poate avea în advertising – prin capacitatea sa de analiză pot fi optimizate reclamele outdoor în funcţie de traficul de persoane, de timpul pe care îl petrec la un semafor, de câte ori trec prin faţă reclamei. Poate fi utilizat şi la reclame interactive – dacă prin faţă ecranului de advertising trece un om cu un căţel, pe panou poate apărea reclamă la mâncarea de câini sau lecţii de dresaj.

Poate monitoriza  traficul

„Cuantificarea audienţei este un asset important a ceea ce am dezvoltat noi“, adaugă Bogdan Grumezescu. „Softul e bun pentru activitatea generală de city planning într-un oraş, poate monitoriza traficul, cîte maşini trec, de care tipuri, dacă sunt camioane, de ce au intrat în anumite zone, poate monitoriza dacă oamenii trec strada ilegal, poate măsura traficul de biciclete – date importante pentru un mai bun management al oraşului. Mai apoi poate livra diverse analytics, pe teme diverse, de exemplu legate de sexul persoanelor, de vârstă etc. Un suport ideal pentru noul concept de smart cities, care se bazează pe optimizarea managementului unui oraş folosind smart data reale, culese din teren. Platforma e gata, este utilizabilă, mai căutăm finanţare să o terminăm – avem câţiva clienţi cu care lucrăm. Căutăm finanţare pentru a mai adăuga caracteristici cerute de clienţi , rapoarte în diferite formate şi pentru a extinde librăria de obiecte recognoscibile pe baza unui tool automat 3D pe care am început să îl dezvoltăm“.

Comentarii