Plângeri la Protecția Consumatorului la adresa firmelor de curierat. Unde sunt coletele?

joi, 10 noiembrie 2022, 02:50
2 MIN
 Plângeri la Protecția Consumatorului la adresa firmelor de curierat. Unde sunt coletele?

Cu toate că piaţa de curierat este dezvoltată în România, având un număr mare de firme de curierat, problemele sunt des întâlnite. Aşadar, reclamaţiile şi sesizările cetăţenilor apar din ce în ce mai mult la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

În total, la ANPC Iaşi, de la începutul anului 2022 s-au făcut 38 de plângeri privind firmele de curierat ce livrează în judeţul Iaşi. În urma acţiunilor de control ale ANPC Iaşi, principalele abateri pe care oamenii le-au sesizat vizează nelivrarea sau livrarea parţială, pierderea coletului şi neîncasarea ramburs. Cele mai multe reclamaţii vin spre FAN Courier cu un număr de 16, urmat de DPD cu 8 reclamaţii, NemoExpress cu 5, Urgent Cargus şi RomFour cu 4 şi Sameday cu o singură reclamaţie.

Atitudinea pe care au unii curieri îi face pe ieşeni să acţioneze şi să trimită plângeri către ANPC. Nelivrarea coletelor este cea mai mare problemă cu care oamenii se confruntă. Cele mai multe sesizări sunt cu privire la mesajele pe care clienţii le primesc şi sunt anunţaţi că nu s-a putut face livrarea, din cauză că nu se aflau la domiciliu. În realitate, curierul nu a venit la adresă sau nu a sunat persoana respectivă. În acest caz, coletul este trimis în depozit de unde cetăţenii îl pot ridica. Problema vine atunci când unii dintre clienţi se trezesc că acel colet a plecat înapoi, deşi în secţiunea de urmărire a coletului scria că se află în depozit. Pentru pierderea unui colet, clienţii se adresează de regulă, mai întâi, firmei de curierat. În cazul în care nu s-a găsit o soluţie din partea firmei de curierat, clienţii încep să apeleze la Protecţia Consumatorului pentru a fi luată o decizie. În aceste cazuri, ANPC Iaşi, în general, penalizează cu amenzi firmele de curierat.

În realitate plângerile la adresa firmelor de curierat sunt într-un număr mai mare, însă nu mulţi le fac către ANPC. În orice colţ de internet există în permanenţă persoane care se plâng de problemele cu care se confruntă, iar mulţi dintre ei încearcă să le rezolve făcând reclamaţii direct la adresele firmelor de curierat.

Comentarii