Studenţii de la Mecanică şi-au prezentat cele trei monoposturi realizate de ei

sâmbătă, 10 noiembrie 2018, 02:56
2 MIN
 Studenţii de la Mecanică şi-au prezentat cele trei monoposturi realizate de ei

Au fost expuse în faţa Facultăţii de Mecanică, fiind participante la competiţiile de Formula Student. Maşinile sunt construite de către studenţii şi profesorii facultăţii.

Trei maşini de curse realizate de către studenţii Facultăţii de Mecanică de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ din Iaşi (TUIASI) au fost prezentate ieri în Amfiteatrul M1 al facultăţii. Cele trei monoposturi care au fost expuse în faţa Facultăţii de Mecanică au participat la competiţiile de Formula Student, maşinile fiind construite de către studenţii şi profesorii facultăţii.

La festivitate, alături de membrii echipei de studenţi şi coordonatorii acesteia au participat primarul Mihai Chirica, rectorul Dan Caşcaval, decanul Facultăţii de Mecanică, conf.dr.ing. Gelu Ianuş, reprezentanţi ai firmelor şi companiilor care au oferit sponsorizări şi sprijin pentru realizarea maşinilor.

„Aceste maşini sunt rezultatul muncii studenţilor, este un concurs internaţional de inginerie. Ceea ce vedeţi este de fapt certificarea proiectului teoretic şi punerea lui în practică. Toate aceste trei monopostori, care în realitate au fost şase, dar din cauza unor probleme financiare am tot reutilizat componente, au fost făcute, proiectate, executate şi au participat la competiţii internaţionale. Practic, în fiecare an se construieşte un nou monopost cu care participăm la competiţiile de Formula Student încă din 2012. Pentru fiecare monopost au fost alocate aproximativ opt luni, sau chiar mai puţin. Practic, fiecare an competiţional începe de la 1 octombrie, este anul universitar, iar competiţiile se desfăşoară începând cu luna iunie şi până în august“, a specificat Ciprian Ciofu, şef de lucrări la Facultatea de Mecanică şi unul dintre cadrele didactice care se ocupă de coordonarea echipei de studenţi care realizează aceste maşini.

Monoposturile sunt construite după un regulament impus de competiţiile studenţeşti, derivat din Formula 1. Motoarele trebuie să aibă capacitatea cilindrică de 610 centimetri cubi, fiind limitată prin regulament, iar studenţii de la Facultatea de Mecanică au utilizat pentru realizarea maşinilor motoare de motocicletă de 600 de centimetri cubi. Studenţii au folosit motoare de Honda şi Yamaha, limitate la o putere de aproximativ 80 de cai putere.

Costurile de participare la o astfel de competiţie sunt foarte mari. Acestea încep încă de la înscriere, când trebuie achitată o taxă de participare, care este de 1.500 de euro.

„Costurile cresc exponenţial în funcţie de performanţe. În tot ce înseamnă competiţie sau motor sport, costurile sunt pe măsură. Spre exemplu, un set de anvelope, pe care le-am primit ca sponsorizare în ultimii ani, costă aproximativ 1.000 de euro, iar pentru o competiţie este nevoie de două seturi, de viteză şi de apă“, a mai specificat Ciprian Ciofu.

Comentarii