Autostrada A8: Construcţia tronsonului Iaşi - Tg. Neamţ ar putea începe peste 3 ani!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Autostrada A8: Construcţia tronsonului Iaşi - Tg. Neamţ ar putea începe peste 3 ani!

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

În anul 2023 ar urma să fie gata proiectul tehnic pentru această porţiune de autostradă. Apoi va fi lansată licitaţia de execuţie u până atunci, la o viteză de 1mm/sec (3,6 m/h), un melc ar ajunge de la Iaşi la Tg. Neamţ. La Ministerul Transporturilor se discută despre o variantă de ocolire a Iaşului pe la Est. Ar fi un drum de 30 km cu o valoare estimată la 65 milioane euro. Cel mai probabil, primul tronson de autostradă "din Moldova" unde vor începe lucrări de construcţie va fi Ploieşti-Buzău.

Proiectele tehnice pentru realizarea conexiunilor rutiere importante în cazul Iaşului sunt într-un stadiu avansat. Cel puţin aşa a susţinut ieri secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor (MT), Adrian Covăsnianu.

El a făcut referire la autostrăzile A7 şi A8, precum şi la un proiect nou: varianta de ocolire Iaşi – Est.

„A8 este un proiect avansat din perspectiva proiectării – toată autostrada se află în proiectare, ceea ce nu se întâmpla acum doi ani. Mesajul este unul destul de clar: arată intenţia destul de clară a actualului guvern de a materializa această autostradă”, a declarat Adrian Covăsnianu.

Secretarul de stat a detaliat stadiul autostrăzii pe fiecare tronson în parte. În primă fază, acesta s-a referit la sectorul Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ. Astfel, potrivit lui Covăsnianu, studiul de fezabilitate pentru podul de la Ungheni este „destul de avansat”, iar licitaţia de proiectare şi execuţie ar putea fi lansată în cursul anului viitor.

„Suntem în procedura de obţinere a acordului de mediu”, a completat Covăsnianu.

„Tratăm cu prioritate sub-tronsonul Leţcani – Paşcani”

În ceea ce priveşte sectorul de autostradă până la Tg. Neamţ, secretarul de stat a subliniat că proiectul tehnic ar urma să fie gata în 2023, atunci când este prognozată şi lansarea licitaţiei pentru construirea tronsonului.

„Am început sectorizarea acestui tronson, tratăm cu prioritate sub-tronsonul de la Leţcani până la Paşcani, ne folosim de informaţiile pe care le avem deja de la studiul de fezabilitate din 2011 şi îl actualizăm în vederea accelerării procedurilor”, a adăugat Covăsnianu.

El a precizat că discuţiile cu autorităţile locale de pe traseul autostrăzii nu întâmpină probleme, în timp ce proiectantul a depus un prim raport de progres.

„Ne întâlnim săptămânal în şedinţe operative, monitorizăm foarte atent, astfel încât sectorul Ungheni – Tg. Neamţ să devină o realitate”, a mai spus Covăsnianu.

În cazul sectorului montan Tg. Neamţ – Tg. Mureş, secretarul de stat a admis că au fost unele „sincope de implementare”, dar, a susţinut acesta, s-a reuşit „accelerarea” întocmirii studiilor tehnice, iar documentaţiile „capetelor” sectorului sunt într-un stadiu avansat.

El a amintit că cei circa 50 km din A8, respectiv „capetele” sectorului montan, sunt propuşi spre finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Provocarea cea mai mare este obţinerea acordului de mediu. Am stabilit paşii procedurali pentru a accelera implementarea şi obţinerea acordului de mediu de la APM, astfel încât să putem lansa anul viitor licitaţia de proiectare şi execuţie”, a menţionat Adrian Covăsnianu.

Primul contract de lucrări la A7, aşteptat până la finalul anului

Secretarul de stat a vorbit şi despre stadiul autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, propusă spre finanţare tot prin PNRR, şi a estimat că, în toamna acestui an, ar putea fi semnat contractul de execuţie a lucrărilor pentru primul tronson: 63 km, între Ploieşti şi Buzău.

Pentru celelalte trei tronsoane (Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani) în aceste luni vor fi lansate licitaţiile de lucrări.

„Pe partea de rutier, cu implicaţii destul de mari pentru aglomerarea Iaşi, este un proiect inovativ pe care l-am promovat anul trecut în cadrul societăţii civile, şi fac referire la varianta de ocolire Iaşi – Est. Am avut discuţii în cadrul Ministerului Transporturilor, explicând şi fundamentând acest proiect, iar această soluţie, cred eu, va rezolva pe termen mediu şi lung problema traficului pe zona Bucium”, a susţinut secretarul de stat.

El a precizat că, în acest caz, urmează să fie lansată licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Conform proiectului propus de Covăsnianu, varianta Iaşi – Est înseamnă un drum de aproape 30 km cu o valoare estimată la 65 milioane euro. Circa 24 km reprezintă drum nou, iar comunele principale prin care este prevăzut traseul sunt Schitu Duca, Comarna, Ţuţora şi Ungheni.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Florin Cîţu, un politician cinic sau o marionetă?

Cosmin PAȘCA

Florin Cîţu, un politician cinic sau o marionetă?

Cîţu pozează în elevul cuminte, olimpicul şcolit în străinătate, care vrea să scape partidul de "golanul" Orban.

Filmuletul zilei

opinii

LINGVIŞTI

Codrin Liviu CUȚITARU

LINGVIŞTI

A fost un spectacol total, în urmă cu doi ani, la ultimul doctorat face-to-face la care am participat, doctoratul tînărului meu coleg Tristan Momela.

Mărgelele de sticlă

Bogdan ILIESCU

Mărgelele de sticlă

Învăţătoarea o întreabă pe fetiţa de 6 ani, la ora de desen: "Ce desenezi?"  Fetiţa răspunde: "Îl desenez pe Dumnezeu."  Învăţătoarea îi spune: "Dar nimeni nu ştie cum arată Dumnezeu." Iar fetiţa îi răspunde: "O să afle imediat!" (From Ken Robinson’s public talk at TED)

Angela

Nicolae TURTUREANU

Angela

Tot mai puţini cronicari, vechi şi noi. Tot mai puţini noi între noi, care mai respirăm duhul acelei împreună-lucrări, CRONICA VECHE numită. Şi tot mai multe punctele de suspensie.

pulspulspuls

Ne-a scris premarele: of, iar s-a înfierbântat asupra nopţii...

PULS

Ne-a scris premarele: of, iar s-a înfierbântat asupra nopţii...

Băbăeţi, sau măi fetelor care vă ocupaţi de mesajele publice ale premarelui, mai opriţi-l, măi, din beţia de cuvinte pe şefu’, că în ultima vreme o ia cam des pe ulei, mai ales când îl apucă actul ratat pe seară! Iaca, de-un par egzamplu, am văzut alaltăseară ditamai scrisoroiul destinat gazetei noastre şi semnat de premare, cântărind nu mai puţin de 3.300 de semne (aproape două file dactilo, pentru cei mai familiarizaţi cu bătrâna maşină de scris), în care am trântit căciula în vreo 3-4 rânduri de bătătură, râzând de stilul puerilo-ridicolo-comunist în care era redactată misiva, presărată ici-colo cu răutăţi sau jigniri clar învăţate de la amicul buhai şantajist. 

Caricatura zilei

30 km/h

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.