Caiet de sarcini făcut cu picioarele la Primărie. Digitalizarea, anunţată cu mare tam-tam, începe cu un eşec

miercuri, 25 august 2021, 02:01
3 MIN
 Caiet de sarcini făcut cu picioarele la Primărie. Digitalizarea, anunţată cu mare tam-tam, începe cu un eşec

Licitaţia a fost parţial anulată. Motivul: „abateri grave de la prevederile legislative” care fac imposibilă semnarea unui contract. Întrebaţi despre chestiune, oficialii din Primărie par enigmatici: „câteva inadvertenţe”. Din informaţiile SICAP reiese însă că la licitaţie erau deja înscrise două firme. Ambele au acelaşi reprezentant şi ambele firme sunt din comuna ieşeană Voineşti.

 

Licitaţia Primăriei Iaşi pentru digitalizarea serviciilor publice a fost parţial anulată. Procedura era împărţită în două loturi: refacerea site-ului instituţiei şi crearea unui portal de servicii publice. Cel de-al doilea lot a fost anulat, conform informaţiilor publicate în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP). În sistem se precizează că „au fost abateri grave de la prevederile legislative” care afectează procedura de atribuire sau face imposibilă semnarea unui contract. Întrebaţi despre ce abateri este vorba, oficialii Primăriei Iaşi au fost enigmatici. „Primăria va corecta caietul de sarcini şi-l va republica, ca lot separat, cât mai curând, ca achiziţie de sine stătătoare. Erau câteva inadvertenţe din punct de vedere tehnic şi am dorit să fim mai clari pentru a nu crea confuzii”, a declarat ieri Sebastian Buraga, purtător de cuvânt.

Citește și: Iaşul bate, în sfârșit, la ușa erei digitale. Cum vor funcţiona serviciile "la un click distanţă”

Totuşi, din informaţiile publicate în SICAP rezultă că realizarea portalului a înregistrat două oferte de la două firme care au acelaşi reprezentant. Astfel, acesta este asociat unic la firma www.d-soft-ro şi este asociat (20%) la firma www.vcatalog.ro, ambele companii fiind din comuna Voineşti. Un expert în achiziţii publice contactat ieri de către „Ziarul de Iaşi” ne-a precizat că legislaţia de profil nu prevede în mod expres o astfel de situaţie, o problemă putându-se ivi dacă reprezentatul firmei era asociat majoritar în ambele companii. Crearea portalului a fost evaluată de Primărie la un cost de 250.000 lei, fără TVA – cu toate acestea, companiile IT au evitat să depună oferte, deşi fondurile alocate pentru platforma online nu sunt deloc de neglijat. Principala facilitate a portalului, în ceea ce priveşte interacţiunea cu cetăţeanul, vizează posibilitatea de a crea un cont şi de a beneficia de funcţionalităţi similare cu cele ale spaţiului privat virtual existent la ANAF.

Citește și: Provocare uriaşă pentru Primărie! Poate deveni Iașul digitalizat, un „smart city“?

Însă portalul ar urma să integreze aproape toate serviciile municipalităţii: de exemplu, inclusiv o cerere pentru o autorizaţie de construire va putea fi depusă online. În ceea ce priveşte realizarea unui nou site al Primăriei, costurile au fost estimate de către municipalitate la o valoare de 170.000 lei, fără TVA. În acest caz, instituţia a primit patru oferte: MBM Software & Partners (Bucureşti), Gosocial Development (Braşov), www.vcatalog.ro (Iaşi) şi www.d-soft-ro (Iaşi).

Legat de costurile mari estimate pentru cele două platforme online, municipalitatea spune că „la stabilirea bugetului s-au avut în vedere toate cheltuielile privind: analiza, proiectarea, construirea, dezvoltarea, design-ul, implementarea, testarea, darea în exploatare, echipamentele şi software-urile necesare”

Comentarii