De ce contestă firmele din Neamţ rezultatul licitaţiei pentru autostrada A7. Intrarea în Iași este astfel întârziată

miercuri, 11 ianuarie 2023, 02:50
4 MIN
 De ce contestă firmele din Neamţ rezultatul licitaţiei pentru autostrada A7. Intrarea  în Iași este astfel întârziată

Toate cele trei loturi ale tronsonului Bacău-Pașcani au fost contestate. Pe segmentul Mircești-Pașcani este amplasat nodul rutier complex A7-A8

 

Firma nemțeană Danlin XXL, care a ofertat în alianță cu Intertranscom Impex SRL pentru mai multe loturi din cele 13 în care a fost împărțită Autostrada Moldovei (A7) de la Ploiești la Pașcani, a contestat și anunțul de atribuire a ultimului lot din tronsonul Bacău-Pașcani. Cu o săptămână în urmă, fuseseră anunțate contestațiile pe primele două loturi, Bacău/Săucești-Trifești (30,3 km) și Trifești-Gherăești (19 km).

Reuniți vinerea trecută la sediul firmei nemțene de lângă Roman, reprezentanții asocierii au căzut de acord asupra ultimelor detalii privind contestarea atribuirii Lotului 3, Gherăești/Mircești-Pașcani (28,1 km), documentația fiind trimisă prin poștă chiar înainte de expirarea termenului de 10 zile. Anunțul de atribuire a fost făcut de CNAIR pe 29 decembrie 2022, termenul de depunere expirând astfel duminică, 8 ianuarie. Contestația a sosit două zile mai târziu.

FOTO: Traseul primului lot de autostradă (A7) în județ, de la Mircești la Pașcani

Înainte de publicarea ei pe platforma de achiziții publice, am solicitat celor de la Danlin XXL să ne precizeze dacă au atacat atribuirea contractului pentru segmentul Mircești-Pașcani, dar nu am primit niciun răspuns.

 

Contestatorii întreabă dacă câștigătorul desemnat poate să facă 7 loturi în același timp

 

Contestația conține aceleași cerințe ca și celelalte două, respectiv anularea anunțului de atribuire și reevaluarea ofertei asocierii Danlin-Intertranscom. De asemenea, este pusă din nou sub semnul întrebării capacitatea asocierii declarate câștigătoare, SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, de a dispune de resursele necesare pentru lucrările pe mai multe tronsoane ale A7. „Se impune a se avea în vedere că asocierea desemnată câștigătoare în cazul prezentei proceduri este desemnată câștigătoare și în execuția loturilor 1 și 2 (ale tronsonului Bacău-Pașcani, n.r.), precum și în execuția celorlalte 7 loturi atribuite din execuția Autostrăzii A7, Buzău-Pașcani, loturi ce vor fi executate simultan și care au aceeași perioadă de execuție, iar autoritatea contractantă (CNAIR, n.r.) trebuia să verifice capacitatea tehnică generală a acesteia, prin raportare la toate procedurile prin care aceasta a declarat câștigătoare oferta depusă de același agent economic”, se arată  în cuprinsul contestației.

Citiți și: Un miliard de euro pentru capetele A8. A fost lansată licitaţia de proiectare şi execuţie

„Toate cele 13 loturi finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova, cu o lungime totală de 320 de km, au constructori desemnați. Contractele pentru construcția a 7 loturi au fost deja semnate”, iar 4 loturi sunt în șantier, anunța, la sfârșitul anului trecut, ministrul Transporturilor, odată cu nominalizarea câștigătorului licitației pentru ultimul dintre ele, Mircești-Pașcani.

 

Dinspre sud sau dinspre vest?

 

În lipsa contestației, acest lot putea să fie primul segment de autostradă care intră în lucru în județul Iași. Amintim că, până la sfârșitul lunii februarie pot fi înscrise intențiile de participare la licitațiile pentru lucrările de pe cele două capete ale tronsonului montan al A8, unul dintre ele – Pașcani/Moțca-Tg. Neamț/Leghin – având 0,7 din cei 29,9 km pe teritoriul județului nostru. Dacă atribuirea contractului nu va fi contestată la rândul ei, această porțiune de 700 de metri ar putea să fie prima bucată de autostradă de la Iași.

FOTO: Un spațiu pentru servicii și parcare securizată va fi amenajat în apropierea localității Mircești

Primarii comunelor ieșene de pe traseul A7 s-au arătat „pregătiți” să înceapă lucrările. Leon Bălteanu, de la Mircești, care ne-a pus la dispoziție harta cu traseul pe teritoriul comunei sale, ne-a spus că autostrada va trece printre cele două sate componente, Mircești și Iugani. Localitățile nu vor fi însă separate, DC 86 care le leagă urmând să traverseze A7 pe un pod.

La rândul lui, Costel Hugianu, primarul din Stolniceni-Prăjescu, e nerăbdător să vadă autostrada finalizată. El ne-a spus că pe teritoriul comunei sale va fi amenajat nodul A7/A8.

 

Trei noduri rutiere și o parcare securizată

 

Într-adevăr, Caietul de sarcini aferent procedurii pentru Lotul 3 Mircești-Pașcani precizează că nodul rutier – intersecția denivelată și cele 8 bretele – este poziționat pe teritoriul administrativ al comunei și pe cel al municipiului Pașcani. Este unul (și cel mai complex) dintre cele trei noduri rutiere prevăzute pe acest segment. Celelalte două sunt poziționate în dreptul localităților Mogoșești-Siret (trei bretele secundare și un sens giratoriu pe DJ 208), respectiv Pașcani (cinci bretele secundare și o intersecție giratorie pe DN 28A, la ieșirea spre Gâștești). Un spațiu pentru servicii, inclusiv parcare securizată, este prevăzut pe teritoriul comunei Mircești.

În județul Iași, A7 va străbate comunele Mircești, Hălăucești, Mogoșești-Siret și Stolniceni-Prăjescu. Amintim că durata contractului pentru fiecare lot este de 90 de luni – 30 pentru lucrările propriu-zise și 60 de luni perioada de garanție. Termenul limită de finalizare impus de finanțarea prin PNRR este 31 decembrie 2026.

Citiți și: EXCLUSIV – Traseul exact al A8, din caietul de sarcini al licitaţiei pe Leghin-Moţca. Iaşul are doar 672 m. Când începe şi când ajunge A8 la Iaşi?

 

Comentarii