anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

vineri, 10.07.2020

(FOTO) „Curba morţii“. Am fost ieri la locul tragediei. Iată ce nereguli grave am găsit!

GALERIE
curba periculoasa baltati (1)curba periculoasa baltati (2)accident Baltati6accident Baltatiaccident Baltati1accident Baltati4accident Baltati8
  • curba periculoasa baltati (1)
  • curba periculoasa baltati (2)
  • accident Baltati6
  • accident Baltati
  • accident Baltati1
  • accident Baltati4
  • accident Baltati8
- +

„Curba morţii“, de la ieşirea din Bălţaţi către Târgu Frumos, a mai făcut patru victime. Duminică, şoferul unui Opel a derapat în curba respectivă şi a intrat pe sensul opus, direct în calea unui Jaguar. Nu au trecut nici două săptămâni de când, tot acolo, şoferul unui Volkswagen a murit după ce a lovit o autoutilitară care a derapat şi i-a intrat în faţă. În ambele cazuri, şoferii circulau cu viteză, deşi se aflau în viraj. Pentru că în legătură cu acea curbă existau deja informaţii că are unele deficienţe, jurnaliştii „Ziarului de Iaşi“ au mers ieri la faţa locului şi au făcut o serie de constatări, unele deloc liniştitoare. Apoi, am cerut explicaţii de la direcţia de drumuri naţionale Iaşi. Care însă se bat cap în cap cu ce am găsit noi la faţa locului. Un exemplu: drumul în acel loc nu are nicio pantă de scurgere a apei pluviale, declivitate ce ar asigura şi o rulare mai stabilă în curbă, deficienţă ce favorizează acvaplanarea şi pierderea controlului. În plus, curba nu este semnalizată şi cu panou suplimentar de reducere a vitezei, aşa cum sunt semnalizate multe alte curbe periculoase în judeţ şi nu numai. Toate acestea nu mai folosesc însă la nimic la Huşi şi Vaslui, unde două familii îşi jelesc morţii. Colegii unei învăţătoare se pregătesc de înmormântare, toată familia pierzându-şi viaţa în accidentul de la Bălţaţi. Cine este vinovat pentru oamenii care şi-au pierdut vieţile aici? Şi ce trebuie să facem ca astfel de tragedii să nu se mai repete?

Curba de lângă Bălţaţi la care facem referire a făcut multe victime de-a lungul timpului. Ieri, când jurnaliştii au mers la faţa locului, au observat că, chiar în curbă, se află o cruce de metal datând din 2008. Însă, alaltăieri, curba a luat un tribut prea greu ca autorităţile să stea cu mâinile în sân: patru morţi, dintre care doi tineri logodnici. În primul rând, s-a observat un tipar în privinţa tragediilor produse aici: accidentele grave au loc pe ploaie, iar şoferii au fost aruncaţi pe sensul opus de mers, din cauza vitezei mari cu care au intrat în curbă. Autoturismele au fost lovite în lateral, cea mai periculoasă coliziune, ca număr de victime.

Normal ar fi ca şoferii să micşoreze viteza, deoarece au în faţă indicatoare care anunţă „Curbă deosebit de periculoasă“. Practica arată însă că adesea astfel de curbe, cu acest indicator, şi unele chiar în zonă, pot fi luate lejer şi cu 120 km/oră. Lucru care, indirect, pate încuraja la viteze mai mari decât prevede regulamentul în astfel de locuri. Tocmai de aceea, administratorii drumului pun în multe locuri similare din judeţ, cu curbe strânse după un traseu drept, indicatoare suplimentare de reducere a vitezei, gen „Maxim 40 km/h“. Aici, însă, un astfel de indicator lipseşte.

Declivitatea drumului

În privinţa carosabilului acoperit de ploaie, în urma observaţiei de pe teren, porţiunea de drum ar trebui să fie înclinată înspre partea virajului, atât pentru forţa centrifugă (ce asigură stabilitate suplimentară maşinii în viraj), cât şi pentru scurgerea apelor pluviale, care să prevină acvaplanarea. Însă, din observaţiile jurnaliştilor şi din pozele făcut la faţa locului, dacă există o asemenea înclinaţie, ea este extrem de mică, practic insesizabilă. În aceste condiţii, este foarte posibil ca, în cazul ultimelor două accidente mortale care au avut loc aici, şoferii care au pătruns pe contrasens să fi acvaplanat din cauza peliculei mari de apă de pe şosea, cât şi a vitezei mari, adică peste 100 km/h. Întrebaţi, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi au precizat că drumul are conformaţia dorită, iar înclinaţie există, spre interiorul curbei. „Accidentul grav petrecut duminică a avut loc pe DN 28, la km 34^700, imediat după curba la stânga situată la km 34^537, înainte de intrarea în localitatea Bălţaţi, dinspre Târgu Frumos. În ceea ce priveşte caracteristicile tehnice ale curbei, aceasta are raza de 295 metri şi profil transversal cu pantă unică, având valori cuprinse între -2,5 şi 2,85%, scurgerea apei fiind asigurată spre interiorul curbei, conform normativelor în vigoare“, au precizat reprezentanţii DRDP Iaşi.

Şeful DRDP Iaşi: Semnalistica în zonă este suficientă

Jurnaliştii care au mers la faţa locului au observat că lungimea curbei este semnificativă, puţin peste un kilometru, fiind nevoie cu certitudine de indicatoare suplimentare de limitare a vitezei. Măsura ar avertiza şoferii care conduc cu foarte mare viteză. Cei de la DRDP spun însă că semnalistica din zonă este suficientă. „Zona este semnalizată corespunzător, cu indciatoare rutiere de avertizare curbă dublă sau o succesiune de curbe, suplimentate cu panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase. Conform art 123, din regulamentul de aplicarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, conducătorul de vehicule este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în interiorul localităţilor şi 50 km/h în afara localităţilor, în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 de metri. Cu atât mai mult, recomandarea este de adaptare a vitezei la condiţiile de trafic, dat fiind faptul că, la data producerii accidentului menţionat, carosabilul era umed ca urmare a ploilor căzute pe tot parcursul zilei“, au adăugat reprezentanţii DRDP Iaşi.

Coincidenţă stranie

Martorii accidentului de duminică au spus poliţiştilor că atât Opel-ul în care se aflau cele patru victime care au murit cât şi Jaguar-ul circulau cu foarte mare viteză. De altfel, şi în accidentul mortal din urmă cu două săptămâni, şoferul unui Volkswagen a intrat în lateralul unei autoutilitare al cărei conducător a pierdut controlul volanului şi a pătruns pe sensul opus. Acul vitezometrului s-a oprit la viteza de 120 km/h. De altfel, cât jurnaliştii au stat în curba respectivă, şoferii nu frânau deloc, el parcurgând curba cu aproximativ 100 km/h. Accidentul de la Bălţaţi a urcat numărul morţilor în accidente rutiere la 41 numai în acest an. Culmea, accidentul a avut loc duminică chiar în momentul în care sute de ieşeni lansau 1.000 de baloane cu heliu pentru a atrage atenţia asupra numeroaselor accidente rutiere. Evenimentul a fost organizat de Asociaţia pentru Protecţia Rutieră „WorldStreet“.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Chiar sunt jocurile făcute pentru Primărie?

Florin NICULA

Chiar sunt jocurile făcute pentru Primărie?

Dansul practicat de tandemul Alexe - Chirica pare să-i fi hipnotizat pe oamenii lui Popa. Dacă până acum puseseră cruce fotoliului de primar, deodată s-au reactivat când la orizont a apărut şi înfrângerea de la judeţ.

Filmuletul zilei

opinii

Nostalgii

Alexandru CĂLINESCU

Nostalgii

Toată zona - cartierul se numeşte La Goutte d Or - e de altfel multietnică. E aglomeraţie şi pe trotuare, şi pe stradă. Când ajung la Barbès autobuzele se târâie, se produc ambuteiaje îngrozitoare, rişti - dacă mergi la Gara de Nord - să pierzi trenul. Întreg cartierul rămâne o enclavă, musulmană şi africană, în plin Paris. O enclavă care avea, în Tati, un punct de reper...

Cristofor I. Simionescu (I)

Neculai SEGHEDIN

Cristofor I. Simionescu (I)

L-am văzut pentru prima oară pe academicianul Cristofor Simionescu la televizor, la o emisiune „Prim-Plan”, pe care o realiza Alexandru Stark. Era prin anii '70. Cadrul era neobişnuit, într-o sală maiestuoasă, cei doi fiind aşezaţi la parter, în stal, filmarea făcându-se de undeva de sus. Această imagine m-a urmărit multă vreme. Ceva ani mai târziu aveam să descifrez enigma: se filma în Aula Institutului Politehnic din Iaşi, de la balcon.

C(i)olacul careului de „aşi”

Nicolae CREŢU

C(i)olacul careului de „aşi”

Cu una, cu alta, cu… „reluări” (în economie), „relaxări” ale noastre (nu şi ale ţeposului Covid), cu „dezvăluiri” ale inculpatului Dragnea (Teldrum) şi episoade ale meciului Nicuşor Dan vs. Firea, calendarul ne apropie de vremea urnelor. 

pulspulspuls

Primele ciorne ale listelor liberale de Iaşi: cine este pe scut şi cine stă sub el?

Primele ciorne ale listelor liberale de Iaşi: cine este pe scut şi cine stă sub el?

Pentru că începe să devină interesant, haideţi să aruncăm pe astăzi una bucată privire iscoditoare şi înspre loviturile la gioale care se dau în aceste zile pe lângă ciorna liberalilor ieşeni cu nume de pus pe listele electorale în zona eligibilă pentru parlamentarele de la sfârşitul acestui an, stimaţi telespectatori! 

Caricatura zilei

Fără mască

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.