O reclamă din Timişoara despre moldoveni a aprins spiritele. „Mitocănie” sau „umor pentru oamenii inteligenţi”?

miercuri, 18 august 2021, 09:58
1 MIN
 O reclamă din Timişoara despre moldoveni a aprins spiritele. „Mitocănie” sau „umor pentru oamenii inteligenţi”?

O reclama a unei companii din Timişoara a stârnit controverse pe reţelele de socializare. „Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, scrie în afişul de recrutare al Vitesco Technologies.

Reacţiile nu au intarziat să apară, unele dintre ele fiind critice. „Firmă ce promoveaza mobilitatea dar are şi idei fixe. Si simple, ca si mințucile lor. Hai cu inteligenta artificiala odata, sa scapam de prosti. Azi il vom intreba pe managerul lor general daca a fost de acord cu textul acestui anunt”, a scris pe Facebook Dan Radu, fondator al asociaţiei „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”. „O mitocănie”, l-a completat istoricul ieşean Dorin Dobrincu.

Alţii au găsit reclama îndrăzneaţă şi amuzantă, ba chiar au lăudat-o. „De cand suntem noi moldovenii asa panselute (era sa zic snowflakes)? Ne-am luat dupa americani si ne irosim timpul fiind ofensati de niste banalitati (de altfel cea mai buna reclama de recrutare din ultimii ani?)”, a reacţionat antreprenorul ieşean Marius Ursache.

Potrivit unul alt comentariu, asumat de Alina Bratu, reprezentant al Vitesco Technologies, reclama ar fi diferită în funcţie de locul în care este promovată. Spre exemplu, în Iaşi, „exoticii” ar fi oltenii şi ardelenii. Alina Bratu precizează că e moldoveancă şi mândră de originea ei. "Umorul e apanajul oamenilor inteligenti", mai spune ea. 

Vezi comentariul de mai jos:

Citește și: Reclama cu ”moldovenii exotici” din centrul Timișoarei va fi dată jos. ”Rasism smart city

 

Comentarii