Proiectul Centurii Podu Iloaie, preluat de la judeţ la „Drumuri Naţionale”. S-a lansat prima licitaţie. 46.000 maşini zilnic pe sens

joi, 15 septembrie 2022, 01:50
3 MIN
 Proiectul Centurii Podu Iloaie, preluat de la judeţ la „Drumuri Naţionale”. S-a lansat prima licitaţie. 46.000 maşini zilnic pe sens

Traficul mediu a ajuns în acest oraş la o maşină la fiecare 2 secunde pe sens. Anul trecut, în orăşelul ambuteiajelor, s-au înregistrat valori zilnice ale traficului rutier de până la 46 de mii de autovehicule pe un sens. Volumul uriaş de trafic auto este menţionat în Caietul de sarcini pentru elaborarea studiului de fezabilitate al variantei de ocolire

 

După o încercare a Consiliului Judeţean, prin Direcţia de administrare a drumurilor judeţene, să găsească o soluţie de ocolire a localităţii Podu Iloaiei, Regionala de drumuri naţionale a preluat iniţiativa şi a lansat procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat în acest sens 822,6 mii de lei. Ofertele trebuie depuse sau anunţate până pe 17 octombrie. Câştigătorul va avea la dispoziţie 5 luni pentru realizarea SF.

Pentru construirea unei variante de ocolire a oraşului Podu Iloaiei, „s-au avut în vedere că, în anul 2021, s-au înregistrat valori zilnice ale traficului rutier de până la 46.000 de autovehicule/sens şi, de asemenea, necesitatea desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi confort şi care să corespundă din punct de vedere tehnic reglementărilor în vigoare”, se arată în Caietul de sarcini.

Propunerea celor de la DRDP este ca traseul variantei ocolitoare să fie paralel cu calea ferată, dincolo de linie, astfel încât sunt necesare şi două pasaje. Dar cel care va câştiga contractul pentru realizarea SF va avea ultimul cuvânt, ne-a spus Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri. Propunerea a fost elaborată in timpul fostei conduceri a Direcţiei. Cel mai probabil, intersecţiile cu DN 28 vor fi prevăzute cu sensuri giratorii – aşa cum urmează să fie amenajat unul şi la intrarea în Tg. Frumos, la intersecţia cu DN 28B, drumul spre Botoşani aflat de mai bine de un an în curs de modernizare pe toată lungimea de 76 km.

Varianta de la Podu Iloaiei va avea o bandă pe sens şi lungimea între 4 şi 5 km (traseul prin oraş măsoară 3,5 km). Licitaţia pentru realizarea ei ar putea fi lansată în vara anului viitor. Dacă nu vor fi contestaţii, centura de la Podu va fi inaugurată un an mai târziu, în 2024, a mai spus directorul DRDP Iaşi. Cât priveşte costul investiţiei, acesta va fi stabilit tot de SF-ul aflat acum în licitaţie, a adăugat Ovidiu Laicu.

 

Ce face DRDP între timp

 

Dincolo de acest proiect, este în curs asfaltarea DN 28 după podul recent consolidat de pe Siret până la intersecţia cu E 85. Aşternerea covorului asfaltic se va încheia înainte de sfârşitul toamnei, fondurile necesare fiind deja la dispoziţia Regionalei.

Pe de altă parte, tot pe raza DRDP este alunecarea de teren de la Holda, în judeţul Suceava. Acolo, pe achiziţii directe, vor fi refăcute barierele dinamice şi plasele şi va fi construit un zid de sprijin – destul de mare, precizează Ovidiu Laicu, de 5-6 metri înălţime. Amintim că, luna trecută, o nouă alunecare de teren a blocat DN 17B care face legătura cu Transrarăul şi Vatra Dornei, după ce versantul s-a prăbuşit pe şosea şi în vara anului trecut. În prezent, drumul este în curs de degajare, dar, în lipsa condiţiilor de siguranţă, este în continuare închis circulaţiei publice. 

Comentarii