A venit rândul lui Hamilton

luni, 06 iulie 2015, 01:43
3 MIN
 A venit rândul lui Hamilton

Marele Premiu de Formula 1 de la Silverstone a fost o întrecere între Mercedes şi Williams, câştigată, ca de obicei, de primii

 
 
Lewis Hamilton (Mercedes) a câştigat cu emoţii Marele Premiu al Marii Britanii, o cursă în care a plecat din pole-position şi a fost întrecut în primele tururi de piloţii Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas. Cursa de duminică, de la Silvertstone, a fost  spectaculoasă, cu răsturnări de ierarhii şi cu un podium puţin anticipat după desfăşurarea iniţială a cursei. Ploaia care a căzut în ultima parte a marelui premiu a contribuit şi ea la show-ul oferit de cei 19 piloţi. Hamilton şi colegul lui, Nico Rosberg, au fost cei mai rapizi în calificările care au avut loc sâmbătă, când britanicul şi-a adjucat pole-position. Piloţii Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas, au ocupat în această ordine linia a doua a grilei.
Ieri, Massa şi Bottas au avut un start exploziv. Cei doi s-au strecurat printre monoposturile Mercedes şi i-au întrecut pe Hamilton şi Rosberg. Cu greu, liderul clasamentului piloţilor a reuşit în primele viraje să recupereze de la Bottas poziţia secundă, însă Massa a fost prea rapid şi s-a distanţat destul de mult.   Un accident în turul 1în care au fost implicate mai multe monoposturi, a făcut necesară neutralizarea cursei cu safety car-ul. Hamilton s-a "lipit" de Massa şi a încercat să-l întreacă imediat ce cursa a fost reluată, în turul al treilea. Britanicul a calculat greşit atacul, în timp ce Massa s-a apărat foarte bine, obligându-l pe pilotul de la Mercedes să iasă uşor în decor. Bottas a profitat imediat şi l-a depăşit pe Hamilton, urcând pe locul al doilea. În acel moment s-a înregistrat o premieră în 2015 – două monoposturi Williams aflate la conducerea cursei. Această situaţie a fost înregistrată pe parcursul mai multor tururi. Massa a impus un ritm rapid, însă nu s-a putut desprinde. Cu un schimb de pneuri eficient, Hamilton şi-a depăşit rivalii şi a trecut la conducerea cursei. Situaţia lui era cu atât mai bună cu cât cel mai periculos adversar în lupta pentru titlul mondial, colegul lui, Rosberg, era tot pe locul al patrulea. Ierarhia finală părea a fi cea stabilită după schimbarea pneurilor, singura prevăzută la Silverstone. Hamilton s-a distanţat de ceilalţi trei piloţi, Massa şi Bottas controlau locurile pe care le aveau pe podium în acel moment, iar Rosberg nu găsea resurse să urce dincolo de locul 4. însă ploaia nu a fost de acord cu această ordine şi şi-a făcut aparţia pe circuit către finalul cursei. Bottas şi Massa au riscat şi au rămas pe circuit, dar combinaţia pistă uscată-pistă umedă i-a încetinit. Monopostul lui Rosberg s-a comprtat mai bine în aceleaşi condiţii, iar germanul a reuşit în două tururi ce nu reuşise în toată cursa până atunci, să-i depăşească pe cei doi adversari de la Williams. Mai mult, germanul a început să se apropie şi de Hamilton, sub 3 secunde. Britanicul a simţit pericolul şi a ales să intre la boxe în turul 43. Rosberg a mai stat un tur pe pistă cu pneuri de uscat, dar a mers lent şi după ce a trecut pe la boxe a ieşit la peste 10 secunde în spatele lui Hamilton. Apoi au intrat şi cele două monoposturi Williams, unul după altul, în acelaşi tur. Această ierarhie nu a mai fost schimbată nici de ploaia care a devenit torenţială. (MEDIAFAX)
Clasamentul cursei: 1. Lewis Hamilton (Mercedes); 2. Nico Rosberg (Mercedes); 3. Sebastian Vettel (Ferrari); 4. Felipe Massa (Williams); 5. Valtteri Bottas (Williams); 6. Daniil Kviat (Red Bull); 7. Nico Hulkenberg (Force India); 8. Kimi Räikkönen (Ferrari); 9. Sergio Perez (Force India); 10. Fernando Alonso (McLaren).
Clasamentul piloţilor (după nouă curse): 1. Lewis Hamilton – 194 p; 2. Nico Rosberg – 177 p; 3. Sebastian Vettel – 135 p; 4. Valtteri Bottas – 77 p; 5. Kimi Räikkönen – 76 p; 6. Felipe Massa – 74 p.
Clasamentul constructorilor: 1. Mercedes – 371 p; 2. Ferrari – 211 p; 3. Williams – 151 p; 4. Red Bulls – 63 p; 5. Force India – 39 p. Următoarea etapă, Marele Premiu al Ungariei, va avea loc la 26 iulie, pe circuitul Hungaroring.
 
 
 

Comentarii