Bodea cere ca autostrada să intre pe lista de priorităţi a Masterplanului de Transport

sâmbătă, 19 martie 2016, 02:59
2 MIN
 Bodea cere ca autostrada să intre pe lista de priorităţi a Masterplanului de Transport

Directorul Aeroportului cere includerea autostrăzii Ungheni – Târgu Mureş pe lista de priorităţi din Masterplanul General de Transport al României (MPGT).

Marius Bodea a participat ieri la a doua ediţie a Forumului Dezvoltării Durabile a Judeţelor Moldovei, organizat de către Universitatea Apollonia, care a reunit reprezentanţi ai Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est, ai mediului universitar şi societăţii civile. În prezentarea sa, Bodea a apreciat ca obligatorie modificarea MPGT în cursul dezbaterii sale în Parlament, astfel încât autostrada să devină proiect prioritar.

„Toţi locuitorii din Regiunea Nord-Est au nevoie de realizarea autostrăzii în viitorul apropiat. Nu îmi pot imagina dezvoltarea durabilă a Iaşului fără autostrada care să ne lege de vestul României şi Europei. Această autostradă este necesară şi pentru a aduce românii de peste Prut mai aproape de Europa“, a declarat Bodea.

Masterplanul de transport urmează să intre în debaterea Parlamentului în cursul acestei luni, pentru a fi transformat în lege. În forma actuală a Masterplanului, tronsonul Ungheni – Târgu Neamţ ar urma să fie realizat în perioada 2017-2019 doar în cazul în care Comisia Europeană va aproba o creştere a deficitului bugetar al României, pentru a permite contractarea de credite externe. Tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş, cel care traversează munţii, ar urma să fie realizat în perioada 2023-2026. În lipsa derogării de la deficit, lucrările la primul tronson din autostradă vor începe abia în 2023.

Conform aprecierii lui Bodea, de viitoarea autostradă vor beneficia peste 5 milioane de oameni, iar în cazul prelungirii sale până la Odessa, în raza sa de conectivitate se vor afla aproximativ 50 de milioane de oameni. Autostrada Ungheni – Târgu Mureş ar urma să genereze o creştere economică de 10-15%, mai ales în condiţiile în care 70% din exporturile din Moldova sunt destinate statelor din zona euro. Realizarea ei ar necesita investiţii de 6-8 miliarde euro. Din această sumă, 1,5-2 miliarde euro ar urma să se întoarcă la bugetul statului sub formă de taxe şi impozite.

Comentarii