Ce au votat consilierii: Au scăzut amenzile propuse în cazul în care vi se ridică maşina

miercuri, 30 august 2017, 01:50
4 MIN
 Ce au votat consilierii: Au scăzut amenzile propuse în cazul în care vi se ridică maşina

Dacă şoferul vine la maşină în momentul în care este ridicată pe platformă, acesta va plăti 290 de lei (era propusă taxa de 330 de lei). Pentru fiecare zi de întârziere se plăteşte 45 de lei (în loc de 60).

Maşinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate de către autorităţi începând cu mijlocul lunii septembrie. Consiliul Local (CL) a aprobat ieri regulamentul privind activitatea de ridicare, transport şi depozitare a autoturismelor lăsate de şoferi în zone interzise. Faţă de propunerea iniţială, CL a decis şi unele reduceri de tarife. Astfel, şoferii care vor trebui să-şi recupereze maşina din depozitul Servicii Publice Iaşi vor fi nevoiţi să achite o taxă de 430 lei (450 lei, iniţial), iar dacă îşi vor ridica autoturismul după 24 de ore, atunci li se aplică un tarif suplimentar de 45 lei (60 lei, iniţial) pe fiecare zi de întârziere.

Un alt tarif stabilit de CL vizează situaţia în care un şofer ajunge la maşină în momentul în care vehiculul este ridicat pe autoplatformă. Într-un astfel de caz, şoferul poate achita o taxă de 290 lei, iar maşina îi va fi returnată fără a mai fi transportată la depozitul SPI. Regulamentul a stârnit discuţii aprinse în plen, liberalii votând împotriva acestor tarife. În schimb, ei au solicitat reducerea lor la 250 lei (preluarea maşinii din depozit) şi 100 lei (returnarea maşinii ridicată pe autoplatformă). Valorile propuse de liberali au fost respinse de consilierii PSD, care deţin majoritatea în CL. „În ceea ce priveşte tarifele propuse, nu suntem nici primii, nici ultimii din listă, după mărime. La Cluj tariful e 547 lei, Timişoara – 450 lei, Sibiu – 650 lei, Alba Iulia – 380 lei, Sector 3 Bucureşti – 500 lei, Buzău – 600 lei, Oradea – 300 lei“, a comentat primarul Mihai Chirica.

Un liberal a propus o taxă de intrare în Centru

În schimb, liberalii au reproşat Executivului municipalităţii că instituie măsuri de sancţionare, dar nu rezolvă problema în ansamblul ei prin amenajarea de noi locuri de parcare. O propunere venită din tabăra liberală a vizat introducerea unei taxe pentru şoferi de acces în zona centrală. „O soluţie mai ieftină şi cu un rol educativ clar mai bun ar fi să instituim o taxă de intrare în Centru maşini, care ar fi mult mai mică, 5 – 10 lei“, a spus consilierul Ciprian Bostan (PNL), care a admis că propunerea sa, probabil, nu va fi privită cu „simpatie“, dar, a susţinut el, ar putea determina şoferii să lase maşinile în afara zonei centrale şi să aleagă alte mijloace de transport. La rândul lui, consilierul Paul Boişteanu (PSD) a subliniat că există parcări în zona centrală, dar, de cele mai multe ori, şoferii îşi lasă maşinile în zone interzise. „Sunt absolut convins că cel care îngreunează traficul prin parcări în diverse zone este foarte conştient de ceea ce face. Nu este o întâmplare sau un caz fortuit. Vezi maşini în staţia de pe Independenţei, iar vizavi este parcarea goală pentru că îi este greu să se ducă să facă rondul şi să ducă maşina în parcare“, a comentat Boişteanu.

El a precizat că nu agreează introducerea unei taxe de acces în centru. „Eu aş vrea să încurajez să nu se concentrăm în aplicarea acestui regulament doar pe eliberarea străzilor, ci şi pe eliberarea trotuarelor“, a spus, la rândul lui, consilierul independent Andrei Postolache. De menţionat că, potrivit unor noi reglementări legislative, şoferii pot parca pe trotuar doar în situaţia în care sunt amenajate locuri de parcare pe suprafaţa acestuia. Liberalul Alexandru Coţofan a propus Executivului o soluţie alternativă: pe bulevardele cu şase benzi, prima bandă să fie utilizată cu marcaje şi parcometre. „Este o sursă financiară foarte bună pentru buget, iar costurile sunt rezonabile. Cred că ar trebui luate în discuţie mai multe variante pentru a descongestiona problema parcărilor“, a menţionat Coţofan. El a adăugat că, deocamdată, realizarea de parcări subterane este „un vis de nerealizat“. Şoferii vor beneficia de o perioada de graţie de două săptămâni în aplicarea regulamentului, propunerea venind din partea consilierului Florin Boca (PSD). Social-democratul a precizat că în această perioadă ar trebui dusă o campanie de informare. Activitatea de ridicare a maşinilor va fi gestionată de SPI, dar, cel mai probabil, societatea din subordinea municipalităţii va apela şi la operatori privaţi.

Ce hotărâri au mai aprobat consilierii

Un alt proiect care a stârnit patimi în CL a fost cel privind aprobarea criteriilor de selecţie privind organizarea concursului pentru funcţia de administrator public, viitorul „locotenent“ al primarului Mihai Chirica. Liberalii au propus ca persoanele interesate să aibă cel puţin trei ani de experienţă în mediul privat şi administraţie publică faţă un singur an stabilit de executivul municipalităţii. În urma discuţiilor, vechimea cerută de Primărie va fi de 5 ani. Printre altele, CL a mai aprobat un regulament şi creşterea tarifelor pentru pieţele agroalimentare, preluarea în proprietate a fostelor cinematografe Victoria, Republica, Dacia şi Tineretului, noi criterii de atribuire de locuinţe sociale, un regulament pentru respectarea de către investitorii imobiliari a unor norme suplimentare de protecţie a mediului şi o serie de planuri urbanistice zonale pentru investiţii propuse de proprietari privaţi.  

 

 

Comentarii