Cu ce vine Dacian Cioloş la Iaşi, în Săptămâna Luminată?

joi, 14 aprilie 2016, 01:53
2 MIN
 Cu ce vine Dacian Cioloş la Iaşi, în Săptămâna Luminată?

Un senator ieşean spune că premierul va avea câteva surprize pentru ieşeni.

Prim-ministrul Dacian Cioloş va veni la Iaşi în Săptămâna Luminată. Senatorul ALDE Varujan Vosganian a precizat că agenda premierului nu a fost încă stabilită, dar că de la Cioloş se aşteaptă propuneri concrete pentru dezvoltarea Moldovei. „Nici nu are ce căuta la Iaşi dacă nu are măsuri concrete. Dar, din câte ştiu, are. Noi ne gândim în primul rând la autostradă. Chiar dacă nu va intra la finanţare pe fonduri europene, se pot găsi alte soluţii. Dar care este punctul de vedere al Moldovei? Autostrada este doar o componentă a programului de dezvoltare a Moldovei. Este obligatoriu să ne întâlnim şi să stabilim un punct comun, o listă comună de priorităţi. Prim-ministrul trebuie să plece cu o temă de aici“, a declarat Vosganian. Acesta a propus organizarea unei întâlniri cu reprezentanţii partidelor politice şi mediul academic şi universitar, pentru stabilirea unei agende de discuţii cu Dacian Cioloş.

Vosganian a criticat ceea ce a numit „rivalitatea“ dintre Consiliul Judeţean şi Primărie, atât în perioada în care cele două instituţii erau conduse de Cristian Adomniţei, respectiv Gheorghe Nichita, cât şi după instalarea conducerilor interimare, ambele instituţii fiind conduse de reprezentanţi ai PSD. „Este un război rece care durează de vreo zece ani. Dacă voi fi ales primar, prima fotografie pe care vreau să o fac este cu viitorul preşedinte al CJ, oricare ar fi el. Între cele două instituţii trebuie să existe colaborare, nu rivalitate. Şi acum se discută foarte mult despre Tehnopolis şi Centrul Expoziţional. Toate animozităţile trebuie discutate şi rezolvate acum, nu la toamnă“, a adăugat candidatul ALDE la Primărie, Radu Botez.

Acesta a criticat modul de gestionare a traficului din municipiu, apreciind că măsuri de fluidizare a traficului pot fi luate şi până la implementarea efectivă a proiectului sistemului de management al traficului. „Dacă vine cineva din Vest şi vede marcajele de la noi, se crede în anii ’50. Sunt zone întregi în care marcajele şi semnele de circulaţie existente nu se respectă sau în care ele sunt imposibil de respectat, ceea ce nu face decât să îngreuneze traficul. Sunt situaţii în care, în acelaşi punct, autobuzul opreşte pe o bandă, tramvaiul pe următoarea, iar maşinile sunt blocate. Astfel de situaţii pot fi rezolvate din mers, prin luarea de măsuri organizatorice simple. Nu e nevoie de cheltuieli“, a spus Botez.

 

Comentarii