De Business

Punem punctul pe știi

N

Ieşenii au savurat de 1 Mai 35 de tone de mici

N

vineri, 02 mai 2014, 01:50
4 MIN
 Ieşenii au savurat de 1 Mai 35 de tone de mici

\N

 Ieşenii au luat cu asalt marile magazine din municipiul Iaşi de 1 Mai. In corpore, dis-de-dimineaţă, supermarketurile ieşene erau arhipline de clienţi care cumpărau în buna tradiţie românească orice, “ca să fie, să ne simţim bine”, după cum au spus cei întrebaţi.

Potrivit estimărilor “Ziarului de Iaşi”, la nivelul judeţului Iaşi, în mini-vacanţa de 1 Mai au fost vândute în jur de 35 tone de carne de mici.

 
 
Ce arată calculele
 
 
Potrivit datelor Carrefour România, în cele două mari magazine din Iaşi se aşteaptă vânzări de 2,4 tone. “În perioada 30 aprilie-1 mai, estimăm că vom vinde aproximativ 2.400 kg de carne de mici în cele două hipermarketuri – Carrefour Iaşi Era şi Carrefour Iaşi Felicia”, a transmis “Ziarului de Iaşi” Alexandra Pascali, PR-ul hypermarketului. Asta înseamnă o medie de 1,2 tone pe fiecare supermarket. Dacă extindem calculele la nivelul celorlante reţele (Kaufland, Lidl, Profi, Metro, Selgros sau Auchan), şi mergem pe media de la Carrefour, obţinem o cifră de aproximativ 20 de tone de carne de mici vândute în Iaşi prin intermediul acestora. Oficialii Profi au indicat că vânzările de mici în această perioadă vor fi de trei-patru ori faţă de target-ul normal. “Având în vedere previziunile meteorologice pentru această perioadă, vânzările vor creşte cu 300-400% în mini-vacanţa de 1 Mai”, a declarat Gabriel Pâslaru, reprezentantul Relaţii Publice al companiei Profi Room Food. La această cantitate trebuie adăugat consumum din magazinele de cartier. Potrivit federaţiei ProAgro, românii mănâncă în mini-vacanţa de 1 Mai aduce circa 1.500 de tone de mici, adică o medie de 35 de tone pe judeţ. Dacă ţinem cont şi de cifrele de mai sus putem spune că 20 tone sunt asigurateîn judeţ de supermarketurile moderne, iar restul de 15 tone de carne de mici de micile magazine independente.
 
 
Ce preţuri afişau magazinele
 
 
Pasta de mici a fost de departe “regina” cumpărăturilor, supermarketurile fiind depăşite de pofta nestăvilită a ieşenilor pentru mititei. Nu degeba, în urmă cu un an, autorităţile guvernamentale au dus o luptă cu forurile europene pentru proclamarea mititeilor româneşti drept “produse tradiţionale”. Retailerii au pregătit pentru ieşeni reduceri de 15-25% la anumite sortimente din carne, iar reacţia a fost pe măsură, ieşenii “măturând” tot ce se putea pregăti pe grătar. În medie, în marile lanţuri de magazine, preţul unui kg de pastă de mici era de 12-15 lei. La Lidl, spre exemplu, potrivit ofertei magazinului, preţul unei caserole cu mici din carne de vită şi porc (500g) era cu 25% mai mic, fiind redus de la preţul iniţial de 7,99 lei la aproximativ 6 lei. La magazinele Kaufland s-a dat “Liber la Grătare!”. Astfel, o caserolă de 1kg de carne de mici (vită şi oaie) costa 15,99 lei, cu 15% mai puţin ca de obicei. Reduceri au mai fost pregătite şi la sosuri, ketchup-uri şi bere. Hypermarketurile Carrefour şi-au întâmpinat clienţii cu reduceri şi atmosfera anilor din “Epoca de Aur”. ”Pentru români, ziua de 1 mai este specială, fie pentru că ne duce cu gândul la o simplă mini vacanţă la mare, fie pentru că ne îndeamnă la contemplarea vremurilor de altădată. Pentru cei care vor să redescopere distracţia de odinioară, precum şi cele mai îndrăgite branduri ale anilor ’80, Carrefour a pregătit o săptămână de distracţie într-un decor specific de alimentară”, a declarat în comunicat Andreea Mihai, Director Marketing la Carrefour România.
 
 
Lângă mititei merge o bere
 
 
De regulă, ieşenii care au decis să-şi facă aprovizionarea cu alimente pentru mini-vacanţa de 1 Mai cumpărau una-două caserole cu mici. Alţi ieşeni întâlniţi în “periplul” prin supermarketuri se aprovizionau serios, cumpărând mai multe caserole cu pastă de mici, cât să ne ajungă de două-trei ieşiri. “O să profităm de vremea frumoasă şi să ieşim mai des în aceste zile. Şi aşa din cauza serviciului nu petrecem prea mult timp cu familia şi prietenii. Ne adunăm zilele acestea şi recuperăm”, ne-a declarat un ieşean în drumul spre casa de marcat de la Kaufland. Dat fiind faptul că mititeii s-au epuizat rapid, ieşenii “întârziaţi” la cumpărături au ales alte sortimente de carne, tot pentru deja “tradiţionalul” grătar de 1 Mai: carne de vită, cârnaţi, pulpe de pui, fiecare a cumpărat după preferinţe. Cel mai mare flux de cumpărători s-a înregistrat în zona standurilor cu carne şi produse preparate din carne, dar forfotă era şi în preajma sticlelor cu bere şi la rafturile cu farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă.

 

 

Comentarii