Metrou uşor între Leţcani şi Ciurea, pentru salvarea RATP?

miercuri, 29 iulie 2015, 01:54
2 MIN
 Metrou uşor între Leţcani şi Ciurea, pentru salvarea RATP?

Leţcaniul şi Ciurea ar putea fi legate printr-un metrou uşor, folosindu-se infrastructura CFR. Ideea face parte dintr-un set de măsuri propus de reprezentanţii locali ai PNL pentru eficientizarea activităţii RATP. 

 

Liderul consilierilor locali ai PNL, Marius Dangă, a apreciat că singura posibilitate de obţinere de fonduri europene pentru transportul public este constituirea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară (ADI) între municipiu şi comunele din jur, după modelul ARSACIS, care reuneşte comunele care au ca operator a serviciului de apă-canal societatea ApaVital. “Noi am semnalat faptul că nu vor putea fi obţinute fonduri europene în lipsa unui contract de delegare a gestiunii serviciului de transport între RATP şi Consiliul Local. Viceprimarul Chirica a spus că vorbim prostii, dar imediat PSD a prelungit contractul actual. Doar că au făcut-o prost, pentru că au prelungit cu cinci ani contractul vechi, care este adoptat înaintea Regulamentului 1370/2007 al Comisiei Europene. Or, fondurile europene se acordă doar operatorilor care au un contract încheiat în baza acestui regulament, ceea ce exclude practic RATP”, a explicat Dangă.
 
Soluţia prezentată de acesta presupune înfiinţarea unei ADI care să includă comunele Tomeşti, Holboca, Aroneanu, Rediu, Leţcani, Valea Lupului, Miroslava, Bârnova şi Ciurea. La nivelul acesteia ar urma să se înfiinţeze o autoritate metropolitană de transport. Companiei de Transport Public (CTP), înfiinţată de Primărie dar nefuncţională ar urma să i se predea câteva autobuze, care să-i permită să funcţioneze ca operator de transport. Un contract de delegare a gestiunii încheiat între CL şi CTP în baza Regulamentului 1370 ar permite depunerea de proiecte spre finanţare prin Programul Operaţional Regional.
Acesta pemite achiziţionarea de material rulant ecologic, modernizarea tramvaielor, modernizarea traseelor de transport electric, realizarea de noi staţii sau de sisteme de e-ticketing. “Noi vom depune miercuri acest document la Primărie. Aplicarea lui va necesita adoptarea mai multor hotărâri ale CL pentru fiecare punct al său. În condiţiile în care nu există o strategie de transport, iar noi stăm şi pierdem timpul, documentul nostru de poziţie oferă un traseu clar”, a încheiat Dangă.
 

 

Comentarii