Misterele pneurilor de la Silvestone

joi, 04 iulie 2013, 01:50
2 MIN
 Misterele pneurilor de la Silvestone

Raportul Pirelli susţine că şirul de explozii care s-au produs la Marele Premiu al Marii Britanii este determinat de montarea greşită a cauciucurilor asimetrice

Montarea incorectă a pneurilor şi folosire unei presiuni prea mici s-au numărat printre cauzele exploziilor cauciucurilor stânga-spate ale monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso şi McLaren, la MP al Marii Britanii, se arată în raportul Pirelli cu privire la incidentele de la Silverstone. Producătorul italian susţine, într-un comunicat dat publicităţii miercuri, că pneurile spate au fost montate invers pe monoposturile care au avut probleme, "cu alte cuvinte, pneul pentru dreapta fiind montat pe roata din stânga şi invers". "Pneurile furnizate anul acesta au o structura asimetrică, ceea ce înseamnă că nu sunt interschimbabile. Flancurile laterale sunt astfel construite încât să poată absorbi încărcarea specifică ce apasă pe interiorul şi exteriorul pneului. Astfel că inversarea pneurilor afecteză direct modul în care lucrează acestea. În mod particular flancul exterior este construit să reziste încărcărilor mari generate pe virajele de mare viteză, cum sunt cele de la Silverstone, cu schimbările rapide de bandă stânga-dreapta şi unele vibratoare care sunt foarte agresive. Presiunea în pneuri a fost excesiv de scăzută sau în orice caz mai scăzută decât cea indicată de Pirelli. Presiunea mică în pneuri înseamnă ca pneul suferă un stres mai mare în condiţii de lucru", se arată în comunicatul Pirelli. Unghiurile de cădere extreme şi vibratoarele agresive în virajele rapide, cum a fost cazul în cel cu numărul 4 de la Silverstone, care a fost scena celor mai multe explozii, au afectat de asemenea pneul stânga-spate, se mai precizează în comunicatul citat. Pirelli subliniază că gama de pneuri 2013 nu pune în pericol siguranţa pilotului sub nicio formă daca este utilizată corect şi că aceste cauciucuri întrunesc toate standardele de siguranţă cerute de FIA. (MEDIAFAX)

Comentarii