Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Piaţa de taximetrie fierbe. Luptă între patroni şi şoferi pe Clever Taxi

GALERIE
Clever-Taxi-3
  • Clever-Taxi-3
- +

Proprietarii de societăţi de taximetrie din Iaşi au pus gând rău aplicaţiei Clever Taxi. Ei obligă şoferii să nu o mai folosească şi chiar au recurs la concedieri în cazul angajaţilor care au îndrăznit să nu-i asculte. „Noi avem aplicaţiile noastre în care am investit”, spune un patron.

 

O aplicaţie de taximetrie care funcţionează la nivel naţional nemulţumeşte patronii de firme de taximentrie din Iaşi. Aceştia vor să scoată din taxiurile lor aplicaţia „Clever Taxi”,  în opoziţie cu majoritatea taximetriştilor care îşi doresc să folosească în continuare această aplicaţie. Principalul motiv al firmelor ar fi acela că aplicaţia face concurenţă neloială dispeceratelor, în timp ce taximetriştii susţin că „Clever Taxi” este una care îi ajută foarte mult, fiind mai avansată tehnologic ca variantele locale. Aceştia şi-ar dori să folosească ambele programe, dar firmele de taximetrie nu sunt de acord. „Domnul de la Bucureşti să-şi facă acolo aplicaţie, dacă vine aici să-şi facă conform legii, pentru că nu au autorizaţie în Iaşi. Dacă eu am o maşină, un bun, investesc în el, nu poate veni să-mi pună el aplicaţia lui pe maşina mea. Noi avem aplicaţiile noastre în care am investit. Dacă faceţi comandă pe acea aplicaţie sau altă aplicaţie fără dispecerat, şi vrei ulterior faci o plângere, cu cine iei legătura? Cu Clever, maşina poate fi de la orice dispecerat, deci cui faci plângere?”, explică indignat Cătălin Toderaşcu, manager Lux Taxi. Acesta mai spune că ieşenii care comandă prin Clever Taxi sunt de fapt tot clienţii firmei şi că nu poate fi pe aceeaşi maşină şi Lux Taxi şi Clever Taxi.

 
„Prinde orbul, scoate-i ochii!”
 
Şi ceilalţi reprezentanţi ai firmelor de taximetrie din Iaşi văd în aplicaţia Clever un concurent neloial. „Dacă vor să-şi dezvolte treaba, să-şi deschidă un dispecerat. Dacă un client face comanda prin Clever, noi nu ştim ce maşină s-a dus la acea comandă. În cazul în care, clientul face plângere că şi-a uitat ceva în maşină, ori că şoferul a avut o atitudine nepotrivită, noi nu ştim pe cine să tragem la răspundere. Am avut cazuri cu o persoană care a făcut prin această aplicaţie, şi-a pierdut portofelul iar următorul client l-a luat. Prinde orbul, scoate-i ochii! Dacă făcea comanda prin dispecerat, noi vedeam ce maşină s-a dus, sunam şoferul iar acesta se întorcea şi înapoia obiectul pierdut. E mult mai sigur să foloseşti aplicaţia de la dispecerat, deoarece orice comandă se înregistrează şi orice s-ar întâmpla, ştim despre ce şofer e vorba”, a explicat Călin Daniel Ştefan, reprezentant Taxi for You. Şi cei de la firma Euro Taxi sunt solidari cu restul firmelor, spunând că Clever, la fel ca Uber, sunt doar nişte aplicaţii şi nu dispecerate. „Nu sunt autorizate, nu este suficient doar să foloseşti aplicaţia ca să poţi presta serviciile de taximetrie. Fiecare dispecerat are câte o aplicaţie care aparţine unei societăţi şi fiecare societate are un contract. Concurenţa este binevenită, atâta timp cât este legală”, a declarat un reprezentant de al firmei de taximetrie Euro Taxi din Iaşi.
 
Taximetriştii nu prea sunt de acord cu şefii lor
 
La rândul lor, însă, şoferii sunt nemulţumiţi de faptul că firmele le interzic să folosească alte aplicaţii, obligându-i să le folosească doar pe cele ale firmelor. „Aplicaţia pe care ne-o impun ei, nu este de încredere pentru că pentru acelaşi client pot veni mai multe taxiuri, iar tu investeşti kilometri degeaba. Eu sunt dispus să accept orice aplicaţie pe care o vor ei, o plătesc, dar să nu îmi interzică să folosesc altă aplicaţie. Eu folosesc Clever Taxi pentru că mă ajută mult mai mult. În primul rând, spre deosebire de aplicaţia firmei, îmi arată harta cu traseul exact, pe unde să merg, câţi kilometri am până la client, câte minute fac până acolo. Ce îmi mai place este că îmi permite să blochez clienţii care îmi fac probleme, dar le permite şi clienţilor să mă blocheze pe mine dacă nu le convin serviciile mele. De asemenea,  pot comunica cu clientul respectiv. Dacă uită ceva în taxi, mă poate suna, ştie cu ce taxi şi şofer a mers. Îmi arată şi câţi clienţi preferă şi apelează la mine”, povesteşte unul dintre taximetriştii nemulţumiţi de această situaţie. Şi ca o demonstraţie, acesta ne arată cum funcţionează aplicaţia Clever dar şi pe cea impusă de firmă. Taximetristul ne arată că lunar, are în jur de 300 de comenzi prestate şi că fără o aplicaţie inteligentă, nu ar reuşi să se descurce. Aplicaţia Clever costă 10 euro pe lună,majoritatea taximetriştilor din Iaşi fiind dispuşi să plătească aceşti bani. Ei sunt nemulţumiţi de faptul că firmele le impun chiar printr-un contract să nu mai folosească aplicaţia.  „Eu cred că patronii de firme vor să scoată Clever pentru a-şi recupera banii investiţi în aplicaţia impusă de ei. Am colegi care au fost daţi şi afară pentru că nu au semnat contracte. Lumea trebuie să ştie că aceste aplicaţii ajută în primul rând clientul, şi apoi şoferul, pentru că clientul trebuie să fie mulţumit de servicii. Iar dacă aplicaţia nu funcţionează cum trebuie, şi serviciile tale, ca taximentrist, lasă de dorit”, spune un alt taximetrist din oraş. Cei de la Clever Taxi sunt şi ei nemulţumiţi de această situaţie şi spun că se încearcă scoaterea lor de pe piaţă. „Nu doar că încep să le interzică taximetriştilor să folosească aplicaţia, dar îi obligă să semneze un contract de exclusivitate la dispecerat, într-o singură copie care rămâne la firmă. Evident, acest lucru nu este legal”, a precizat Ivona Băbărelu, Manager Marketing, Clever Taxi.
 
Soluţia este tot o aplicaţie
 
Managerul Lux Taxi spune că peste o săptămână, la Iaşi va apărea o nouă aplicaţie care va uni toate firmele de taximetrie din Iaşi şi care va fi o soluţie şi pentru clienţii care apelează la Clever Taxi. Se va numi „Taxi Iaşi Online„ iar în prezent aplicaţia se află în probă. „Încercăm să unim aplicaţiile între ele, legăm serverele. Dacă clientul sună şi eu nu am o maşină disponibilă, atunci pleacă altă maşină de al altă firmă, Parma, Euro Taxi, etc. Va fi o aplicaţie comună care va funcţiona în situaţii precum în care sunt foarte mulţi clienţi care vor un taxi, cum ar fi de sărbători, la o ploaie torenţială, dimineaţa... Poţi alege toate firmele şi vine cel mai apropiat taxi din cele 1700 de maşini autorizate la stradă, ori poţi alege, dacă vrei, o firmă preferată. Este o premieră la noi, în nici un alt judeţ nu mai există o aplicaţie similară”, a mai spus managerul Lux Taxi.
 
 

    

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri