Agentul mergea neregulamentar: cu 122 km/h într-o zonă cu limitare la 50 km/h. A provocat un accident rutier mortal la Budăi, lovind cu maşina un biciclist.
Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi au decis ieri să trimită în judecată un agent de poliţie din judeţul Neamţ acuzat de ucidere din culpă. Ionuţ Muraru, de 32 de ani, este acuzat că ar fi provocat un accident rutier soldat cu moartea unui bărbat de 45 de ani. Potrivit rechizitoriului, accidentul mortal s-a petrecut pe 17 noiembrie 2011, iar Ionuţ Muraru se afla în îndeplinirea unei sarcini de serviciu conducând un autoturism Dacia Logan. Muraru fusese trimis în acea zi de către şefi pentru a transporta aparatură specifică laboratoarelor de criminalistică de la Piatra Neamţ la Iaşi. Aproape de ora 14, pe raza localităţii Budăi, poliţistul a lovit victima, care se deplasa pe o bicicletă. „Întrucât biciclistul a virat brusc stânga trecând în dreptul benzii II de deplasare, spre axul de separare a sensurilor de mers, fără semnalizarea manevrei şi fără asigurare, învinuitul Muraru Ionuţ a frânat energic şi a virat stânga de volan în scopul evitării coliziunii cu biciclistul, însă fără succes. În urma impactului, victima, identificată în persoana numitului Chelariu Mihai-Cristian, în vârstă de 45 de ani, a suferit multiple leziuni care i-au provocat decesul. Conform raportului de necropsie medico-legală emis de I.M.L. Iaşi, moartea a fost violentă“, se menţionează în rechizitoriu. Şoferul a fost testat cu aparatul Drager, reieşind că acesta nu consumase băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan. Victima se afla, însă, în stare de ebrietate. Procurorii au concluzionat însă că poliţiştul nemţean conducea cu viteză foarte mare. „Viteza autoturismului marca Dacia Logan în momentul impactului s-a situat pe plaja de valori 102-103 km/h. Viteza autoturismului în momentul premergator accidentului a fost de cca 122 km/h. Viteza bicicletei în momentul impactului a fost de cca 18 km/h, fiind aceeaşi cu cea din momentul declanşării stării de pericol prin devierea de la traiectoria rectilinie şi apropierea de marcajul despărţitor al benzilor de circulaţie, cu intenţia de traversare a drumului. Conducatorul auto putea evita accidentul dacă circula cu o viteza de cel mult 50 km/h. Numitul Chelariu Mihai Cristian putea evita accidentul dacă se oprea din executarea manevrei la linia de demarcaţie dintre cele două benzi“, au mai spus procurorii.