PSD a înfipt mâna în gâtul Aeroportului. Un bătăuş, adus în Consiliul de Administraţie.

miercuri, 20 septembrie 2017, 01:50
7 MIN
Au fost stabiliţi şase membri ai Consiliului de Administraţie de la Aeroport. Patru dintre aceştia au legături cu domeniul aviaţiei. Dacă prezenţa lui Mitică Rebegea, un apropiat al preşedintelui CJ, nu surprinde, acesta fiind membru şi în vechiul CA, apariţia lui Cătălin Bulgariu este stranie. Consilierul local PSD Cătălin Bulgariu s-a făcut remarcat prin scandaluri, dar şi «sinecurile» pe care i le-a oferit partidul în diverse consilii de administraţie: CET, la Radio Iaşi, Spitalul de Recuperare şi la Eco Piaţa. În trecut, acesta a sărit să-l bată pe Maricel Popa, căruia i-a înfipt o mână în gât.
Trei dintre membrii vechiului Consiliu de Administraţie al Aeroportului au „promovat“ în noul consiliu. Conform anun­ţu­lui publicat pe site-ul CJ, aceştia sunt: Mi­tică Rebegea, Gheorghe Carp şi Alexan­dru Anghel. Toţi trei au studii în diverse domenii de aviaţie – pilotare, control trafic, respectiv construcţie aeronave. Al patrulea membru din vechiul CA, Mircea Frunză, de asemenea cu vechime în Aeroportul Iaşi, a fost primul respins „sub linie“. Deasupra liniei, la doar două puncte distanţă, este fostul consilier local PSD Cătălin Bul­gariu. Lista admişilor este completată de Sorin Eugen Zaharia, profesor în cadrul Facultăţii de Inginerie Aerospaţială Bucu­reşti, şi de Mihai Iordache, un militar de carieră care activează în prezent la Aerostar Bacău.
 
Rebegea va fi administratorul care va reprezenta autoritatea tutelară. Cei şase vor mai avea un coleg în consiliu, numit de Ministerul Finanţelor. În fine, după instalarea în funcţie, noul CA îşi va desemna preşedintele dintre membrii săi, apoi va demara procedura de concurs pentru de­semnarea directorului general al Aero­por­tului. Până acum, acesta putea să fie unul dintre administratori, dar legea s-a schimbat anul trecut, în timpul Cabinetului Cio­loş, iar guvernanţa unei societăţi/regii pu­blice are administrativul separat de executiv.
 
Noii administratori, în ordinea punctajelor obţinute
 
– Sorin Eugen Zaharia (59 de ani) a ob­ţinut cel mai mare punctaj – 109. A fost pâ­nă anul trecut decanul Facultăţii de Ingi­ne­rie Aerospaţială din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti. În acest moment, nu mai are nicio funcţie în cadrul facultăţii şi este profesor în cadrul Departamentului de Ingineria Sistemelor Aeronautice şi Mana­gement Aeronautic. La concurs, el a promis că va veni la Iaşi la fiecare întrunire a CA.
 
– Mitică Rebegea este decanul de vârs­tă al viitorului Consiliu de Administraţie: peste o lună va împlini 61 de ani. CV-ul său arată o experienţă profesională exclusiv în domeniul aviaţiei, începând cu admiterea la Şcoala Militară de Aviaţie, în 1978, şi culminând cu directoratul Aeroportului ieşean (2004-2009). La concurs a obţinut 107 puncte, câştigând locul reprezentantului CJ în Consiliul de Administraţie, ocupat până acum de colegul său din vechiul CA Mircea Frunză.  
 
Există însă două semne de întrebare care, susţin liberalii într-un comunicat, ar putea să constituie „un grav conflict de interese“: „Cât de obiectivă a fost de­semnarea dlui Mitică Rebegea ca reprezentant al autorităţii tutelare, ţinând cont de faptul că dumnealui este administrator special al unei companii aflată în insolvenţă şi deţinută de familia Popa şi tot dumnealui se ştie că este cel care se ocupă de avionul personal al dlui Maricel Popa?“ Răspunsul rămâne de aflat, dat fiind că Mitică Rebegea nu a răspuns ieri la telefon.
 
– Despre Mihai Iordache (107 puncte) se ştiu cele mai puţine lucruri: e băcăuan, a fost militar, iar acum e un colaborator al întreprinderii aeronautice Aerostar. Firma de reparaţii şi piese de schimb pentru avi­oane tocmai a încheiat cu CJ Iaşi un contract de concesiune a 1,6 hectare de teren în zona aeroportului, unde va construi un centru de mentenanţă pentru avioane de linie Airbus şi Boeing.
 
– Gheorghe Carp (56 de ani) şi-a re­înnoit mandatul de administrator al aeroportului. Din 1983, de când s-a angajat con­trolor de trafic la Aeroportul Iaşi, a parcurs toate etapele până la obţinerea şefiei Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) Iaşi, în 2009.
 
– Alexandru Anghel (50 de ani), actualul vicepreşedinte al CA şi director gene­ral al Aeroportului, a obţinut acelaşi punctaj ca Gh. Carp (106). Primii „paşi“ în aviaţie i-a făcut în 1993, după absolvirea Facultăţii de Aeronave din Bucureşti. De la controlor de trafic, a devenit director operaţional în 2010, şi Numărul 1 în staff-ul Aeroportului Iaşi după plecarea la sfârşitul anului trecut a fostului preşedinte al CA, Marius Bodea.
 
Surpriza listei
 
– Ultimul admis, Cătălin Bulgariu (44 de ani), părea un outsider la debutul procedurii de selecţie. Acum, în PSD – partid din care face parte – se vorbeşte chiar că va fi preşedintele noului Consiliu de Adminis­tra­ţie, în dauna lui Mitică Rebegea, văzut ca favorit pentru această funcţie onorifică. Totuşi, viitorul CA este dominat de „aviatori“ (Zaharia, Rebegea, Carp şi Anghel), care e greu de crezut că-şi vor alege ca preşedinte un economist, chiar ajuns la gradul universitar de conferenţiar (fără ca­tedră însă).
 
Cătălin Bulgariu, fost consilier local în mandatul 2012-2016, a demisionat anul trecut, la doar câteva zile după obţinerea unui nou loc în CL Iaşi, atât din consiliu, cât şi din PSD. PSD l-a reprimit cu braţele deschise două săptămâni mai târziu, dar nu şi în CL. Ziarul nostru a relatat la acea vre­me că Bulgariu spera să fie măcar viceprimar, dacă nu preşedinte al CJ. Cum ambele funcţii au ajuns la alţii, fostul consilier a preferat să rămână fost consilier. 
 
Impulsivitatea sa, de data aceasta fizică, a fost remarcată şi cu alte ocazii. Cea mai recentă s-a petrecut în septembrie 2015, când Bulgariu i-a reproşat lui Maricel Po­pa, pe atunci secretar de stat la Ministerul Economiei, că din cauza lui soţia sa fusese transferată de la Protecţia Consumatorului Iaşi la Timişoara. Bulgariu i-a pus mâna la gât lui Popa, cei doi fiind calmaţi de pesediştii aflaţi pe holul din sediul partidului. O altă întâmplare s-ar fi petrecut în 2004, în timpul unui chef pe care Gheorghe Nichita l-a organizat după ce a câştigat alegerile locale. Atunci, Bulgariu s-a năpustit spre Nichita, care a fost însă salvat de Gabriel Surdu. 
 
În ultimii zece ani, Cătălin Bulgariu a făcut parte din mai multe consilii de admi­nistraţie, unele mai bănoase ca altele: la CET, la Radio Iaşi (de unde, potrivit de­claraţiilor de avere, ridica peste 30.000 de lei anual – cam cât soţia sa, pe atunci co­mi­sar şef adjunct la Protecţia Consumatoru­lui), la Spitalul de Recuperare şi la Eco Piaţa. Ar fi fost interesant de aflat cu ce priori­tate pentru dezvoltarea aeroportului por­neşte Cătălin Bulgariu la drum, dar nici el nu a răspuns ieri la telefon.
 
Ce spune şeful PSD Iaşi şi al CJ despre componenţa noului CA
 
Maricel Popa a reafirmat că nu a existat nicio implicare din partea sa în procedura de selecţie, adăugând că se bucură că patru dintre cei şase câştigători ai concursului vin din domeniul aviaţiei. „Din punct de ve­dere profesional, este cel mai bun consi­liu de administraţie, dovadă că comisia de selecţie a gestionat bine problema“, ne-a declarat preşedintele CJ, care este şi pre­şe­dintele Organizaţiei Judeţene a PSD. „Ae­roportul va avea investiţii majore pentru un nou drum de acces, un nou terminal de pasa­geri, un terminal cargo şi unul de men­tenanţă (cel cu Aerostar, n.r.). Eu cred că noul consiliu îşi va face treaba, şi anume să dezvolte aeroportul“, a mai spus Popa. 
 
Este posibil ca numirea oficială să aibă loc la şedinţa de săptămâna viitoare a CJ. Totuşi, sunt voci care susţin că cei şase ar trebui să-şi primească mandatele odată cu votul asupra planului lor de administrare a aeroportului. 
 
Fostul şef al Aeroportului: „Mă aşteptam la mai rău“
 
Şi Marius Bodea, fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Aeroport (până la sfârşitul lui 2016), a confirmat într-un fel optimismul lui Maricel Popa: „Mă aşteptam să fie mai rău de atât.“ Totuşi, Bodea a acordat notă de trecere noii componenţe a CA, remarcând totodată prezenţa lui Cătălin Bulgariu printre cei admişi. „Indiferent cine sunt oamenii aceştia, ei trebuie să conştientizeze că provocarea este din nou mare pentru Aeroportul Iaşi“, afirmă fostul şef al aerogării, dând exemplul investiţiilor susţinute de la Bacău şi Suceava.
 
„Iaşul a rămas cu ce s-a construit până în 2015“, a mai spus el, acuzând actuala conducere a CJ că a blocat toate proiectele. „Aeroportul a ajuns la capacitatea maximă pe care o poate suporta. La platformă (locul de sta­ţionare a avioanelor, n.r.), în unele zile, nici măcar un avion de dimensiuni mici nu mai încape. Companiile vor să se dezvolte şi nu au unde, ceea ce înseamnă că vom avea probleme“, a mai spus Marius Bodea, insistând pe urgentarea demarării extinderii aeroportului sub presiunea tot mai mare a concurenţei. 

Comentarii