Acesta nu circulă momentan, fiind la revizie. În multe din autobuze şi tramvaie te sufoci însă de-a dreptul: nici măcar geamurile nu se pot deschide. Din explicaţia RATP: „Ultimele autobuze pe care le-am achiziţionat au aer condiţionat. La şofer, nu şi în salon“.
Ieşenii sunt nevoiţi să îndure zilnic căldura insuportabilă din mijloacele de transport în comun ale RATP. Călătorii critică, în special în mediul online şi prin sesizări trimise redacţiei, condiţiile inumane în care este asigurat transportul în comun la Iaşi. RATP are în dotare un singur mijloc de transport cu aer condiţionat, dar, în prezent, tramvaiul GT4 se află în revizie.
„În tramvaiele 6 aproape că nu se poate respira. Nu există ventilaţie, iar multe geamuri sunt defecte. Dar este o situaţie generalizată, iar de când au crescut temperaturile nu am călătorit cu vreun autobuz sau tramvai în condiţii umane. Asta ca să nu mai spun şi de orele de vârf, când ştim cu toţii ce aglomeraţie este“, a declarat ieri Adrian M., un locuitor din cartierul Alexandru cel Bun.
Oficialii regiei spun că nu pot face achiziţii de autobuze moderne cu aer condiţionat întrucât nu există resurse financiare. „Aerul condiţionat ridică foarte mult preţul mijloacelor de transport, iar dotarea actualelor autobuze şi tramvaie cu astfel de instalaţii de climatizare presupune costuri foarte mari, pe care noi nu le putem suporta. Ultimele autobuze pe care le-am achiziţionat au aer condiţionat. La şofer, nu şi în salon. Regia de transport este în insolvenţă şi nici nu am putut schimba geamurile la unele mijloace pentru a asigura o ventilaţie“, a susţinut purtătorul de cuvânt al RATP, Adrian Mihai.
Potrivit acestuia, singurul mijloc transport în comun care este dotat cu instalaţie de aer condiţionat este, în prezent, în depou. „S-a adunat un anumit număr de kilometri parcurşi şi este necesară revizia“, a explicat Mihai.
Tramvaiul a fost pus în exploatare în vara anului 2013 şi este cel mai modern mijloc de transport în comun al RATP. Vehiculul GT4 a fost refăcut de către Electroputere VFU Paşcani (fosta Remar) şi este dotat cu instalaţii de aer condiţionat, geamuri termopan şi scaune tapiţate, precum şi cu un sistem de supraveghere video. Investiţia s-a ridicat la mai puţin de jumătate de milion de euro. Primăria a anunţat în mai multe rânduri că are în plan achiziţia de mijloace de transport noi, cu fonduri europene. Dar, până acum, nu a fost prezentat un proiect clar în acest sens.