SCANDAL pe tema managementul traficului – un proiect neterminat, dar finalizat

vineri, 18 martie 2016, 03:01
3 MIN
 SCANDAL pe tema managementul traficului – un proiect neterminat, dar finalizat

Candidatul liberal Marius Bodea spune că lucrările sunt neterminate, şi există riscul ca Iaşul să piardă banii europeni. Primarul interimar susţine că proiectul e finalizat, iar acum se fac operaţiuni de punere în funcţiune.

Proiectul sistemului de management al traficului (SMT) este ca şi ratat, în opinia candidatului liberal la Primărie, Marius Bodea. Acesta a apreciat că Iaşul s-ar putea regăsi în situaţia de a plăti din bugetul propriu lucrările efectuate în cadrul proiectului.

„Pe 30 decembrie, actualul viceprimar cu atribuţii de primar ne spunea, triumfalist, că proiectul a fost finalizat. Pe 14 martie, actualul viceprimar cu atribuţii de primar spunea, de această dată mai sever, că lucrările la acest proiect nu au fost finalizate şi, evident, cu «bărbăţia» care-l caracterizează, a căutat ţapi ispăşitori pentru a marca propria-i neputinţă. Con­statăm multe lucrări nefinalizate, constatăm că sistemul nu funcţio­nează. Într-o astfel de situaţie, trebuie cerută prelungirea contractului de finanţare, ceea ce nu s-a întâmplat. Suntem în situaţia tragică în care ne-am pricopsit şi cu un sistem de management al haosului în trafic şi cu posibilitatea ca cele 50 de milioane pe care i-am primit de la UE să fie cerute înapoi“, a declarat Bodea.

Acesta a enumerat mai multe aspecte în susţinerea ideii că lucrările sunt departe de finalizare. Astfel, în numeroase intersecţii, semafoarele au rămas pe galben intermitent, în altele, semafoarele au fost scoase din funcţiune, deşi au fost montate, iar „unda verde“ pentru mijloacele de transport în comun nu funcţionează.

„Există intersecţii, iar două exemple sunt cea de la e-Gross sau cea din faţa fostului CET, în care lucrările sunt neterminate. Există distanţă între trecerile de pietoni şi stâlpii montaţi, ele nu au fost corelate şi avem aceste situaţii care, în mod clar, arată gradul de preocupare a domnului Mihai Chirica cu pri­vire la implementarea acestui proiect“, a adăugat Bodea.

Acesta i-a cerut lui Chirica să precizeze da­că a fost prelungit contractul de finanţare a proiectului, să spună de ce există încă lucrări neterminate şi să explice faptul că sistemul ar fi unul funcţional, dar zeci de se­mafoare nu sunt puse în funcţiune.

Primarul interimar, Mihai Chirica, a precizat că nu există ris­cul ca proiectul sistemului de management să fie ratat. La rândul său, Chirica l-a atacat pe Bodea, apre­ciind că acesta ia poziţie practic în favoarea firmei care lucrează la sistemul de management al traficului UTI Grup SA, implicată în dosarul în care primarul Gheorghe Nichita este acuzat de luare de mită. UTI Grup a efectuat şi lucrările de construcţie a celui de-al treilea terminal al Aeroportului.

„Deocamdată nu există riscul de a pierde proiectul. Lucrările la acest proiect sunt finalizate. Ce se mai face acum sunt operaţiunile de punere în funcţiune. Mă întreb totuşi cum de se face purtătorul de cuvânt al unei firme implicate într-un dosar al DNA. Nu ştiu despre ce vorbeşte, şi mai grav este că nici el nu ştie. Bate câmpii. Singurul lucru pe care l-a învăţat este că, atunci când ai o funcţie obţinută politic, eşti moşier. Se înşală“, a replicat Chirica.

Comentarii