De Business

Punem punctul pe știi

Se cere falimentul dealerului Fiat şi IVECO

sâmbătă, 16 ianuarie 2016, 01:50
2 MIN
 Se cere falimentul dealerului Fiat şi IVECO

La mai puţin de trei luni după ce Tribunalul a admis cererea Fiscului ca societatea Somir Parts Group (fostă Romil Group), dealer Fiat şi IVECO în Iaşi, să intre în insolvenţă, administratorul judiciar spune că se impune falimentul. Raportul privind cauzele ajungerii societăţii în insolvenţă arată că nu a fost manifestat interes pentru reorganizare, astfel că se impune aprobarea de către judecătorul sindic a propunerii de intrare în faliment.

Până la data întocmirii prezentului raport, administraţia debitoarei nu şi-a manifestat interesul în a propune un plan de reorganizare, iar administratorul judiciar consideră că nu sunt resurse în vederea susţinerii unui plan de reorganizare, potrivit dispoziţiilor 132 alin. 1 din Legea 85/2014, motiv pentru care propunem intrarea în procedura de faliment”, potrivit raportului. Din acelaşi document rezultă că principalele cauze pentru intrarea în insolvenţă ţin de scăderea accelerată a cifrei de afaceri, lipsa veniturilor necesare susţinerii activităţii în anul 2015 şi imposibilitatea acoperirii cheltuielilor de funcţionare. De asemenea, „vinovate” de insolvenţă ar fi şi firmele care aveau datorii către Somir Parts Group, dar au intrat în incapacitate de plată sau chiar faliment şi nu le-au mai plătit.

Ultimul motiv pentru care societatea deţinută de fraţii Mihai şi Cristian Pascal şi societatea israeliană Azriel Goshen Investments a intrat în insolvenţă este neachitarea la termen a datoriilor către bugete, în cuantum de peste 1,9 milioane lei la momentul cererii de intrare în insolvenţă. Până în acest moment nu a fost publicat un tabel preliminar al creanţelor, dar la finalul lunii septembrie 2015, datoriile erau de peste 2,2 milioane lei, iar totalul activ de 886.000 lei, majoritatea creanţe, astfel că este greu de crezut că Fiscul va recupera vreo sumă. Alături de această firmă, societatea Romil Service, care administrează afacerea auto, este de asemenea în insolvenţă, cu datorii de 21 milioane lei către creditori, potrivit tabelului preliminar de creanţe. 

 

 

Comentarii