De Business

Punem punctul pe știi

Topul companiilor care-i calcă pe nervi pe ieşeni

marți, 23 mai 2017, 01:50
3 MIN
 Topul companiilor care-i calcă pe nervi pe ieşeni

Cele mai reclamate firme la Protecţia Consumatorului sunt: RCS&RDS, cu un număr de 271 de plângeri, Telekom, cu un număr de 262 de plângeri, Orange cu 252, E-ON cu 231 de plângeri, Dante Internaţional (eMag) cu 161 de plângeri şi Vodafon România cu 168 de plângeri.

Dacă acum cinci ani ieşenii erau nemulţumiţi de produsele pe care le cumpărau din supermarketuri, în prezent, cele mai multe plângeri depuse la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Iaşi vizează operatorii economici de servicii de telefonie, cablu şi internet, dar şi companiile de electricitate şi magazinele on-line. În topul celor mai multe plângeri pe anul trecut se află RCS&RDS, cu un număr de 271 de plângeri, Telekom, cu un număr de 262 de plângeri, Orange cu 252, E-ON cu 231 de plângeri, Dante Internaţional (eMag) cu 161 de plângeri şi Vodafon România cu 168 de plângeri.

„Acum 4 – 5 ani, tendinţa era spre industria alimentară, acum s-a îndreptat spre industria nealimentară. Trendul s-a mutat pentru că în domeniul alimentar s-au îmbunătăţit condiţiile iar comercianţii vor să fie şi ei în regulă, dar pe altă parte, clienţii sunt mai mulţi spre zona aceasta a serviciilor nealimentare, fiecare având abonament la telefonul mobil, la fix, TV, etc. Ca probleme identificate de clienţi în această direcţie sunt în special facturile care vin după încetarea contractului. Adică clientul se mută la alt operator dar primeşte în continuare facturi de la fostul operator. O altă problemă semnalată în plângeri este legată de semnal şi zonele de acoperire. La Emag, spre exemplu, am avut plângeri cu privire la produsele promoţionale de Paşti şi cu termenul de livrare”, a precizat Alexandru Hordilă, şeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului, Iaşi.

De remarcat că de la începutul anului şi până pe 19 mai, s-au înregistrat 1.265 de plângeri, mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când un număr de 1.648 au fost nemulţumiţi de anumite produse sau servicii. Interesant este faptul că primele şase firme de care ieşenii sunt nemulţumiţi anul trecut, apar şi în 2017. Pe primul loc anul acesta a trecut eMag, cu un număr de 128 de plângeri, urmată de RCS&RDS cu un număr de 87 de plângeri, apoi Telekom (69), Orange (63), E-ON (37) şi Vodafone (17).

Explicaţia numărului mare de plângeri pentru Emag (Dante Internaţional) este următoarea: „Sunt clienţi care au văzut oferte şi au comandat diferite lucruri pentru a le oferi cadou de Paşti. Le-au primit, însă nu înainte de Paşti, cum trebuia, ci după. De asemenea, sunt situaţii în care clienţii primesc acasă bunuri în alţi parametri. La un televizor, de exemplu, au descoperit altă rezoluţie faţă de cea de pe site, produsele au alte nuanţe, etc. Dacă cumpărătorul sesizează situaţia, în 15 zile de la achiziţie, el poate returna produsul. Noi căutăm să rezolvăm unde sunt probleme efective, deoarece sunt şi plângeri neîntemeiate. Din numărul de solicitări soluţionate, în proporţie de 70% sunt soluţionate de noi”, a mai precizat comisarul şef. 

 

 

Comentarii