Instanţa a redus cu un sfert despăgubirile pe care le primise iniţial Mihai Giubernea, fostul director de la Autobuzul SA-compania ce a intrat sub umbrela Regiei Autonome de Transport Public Iaşi.
Fostul director al fostei companii Autobuzul SA, Mihai Giubernea, a pierdut aproape 25.000 euro din cei peste 90.000 euro pe care îi ceruse în procesul de insolvenţă a Regiei Autonome de Transport Public Iaşi. Decizia a fost pronunţată definitiv de Curtea de Apel Iaşi care a întărit măsura luată iniţial de adminsitratorul judiciar Capital Insol, care a trecut în tabelul preliminar de creanţe doar suma de 304.000 lei, în condiţiile în care Giubernea solicitase 412.808 lei. Diferenţa provine din faptul că fostul director al Autobuzul, societate „înghitiţă” de RATP în 2003, a solicitat o dobândă legală de peste 100.000 lei la sumele de bază pe care le dorea ca urmare a suspendării sale din funcţia de director. RATP a depus contestaţie împotriva tabelului preliminar acuzând metoda de calcul a lui Giubernea, în timp ce fostul director al Autobuzul a contestat fiind nemulţumit că i-a fost acceptată doar suma de 304.000 lei.
Mihai Giubernea a condus societatea Autobuzul SA acum mai bine de zece ani, în mandatul său, care a început în noiembrie 2002, încheind mai multe contracte de muncă, ultimul fiind în 18 septembrie 2003. La 1 martie 2004, acţionarii Autobuzul l-au suspendat din funcţie pe Giubernea pentru management defectuos, au deschis împotriva lui un proces în contencios administrativ şi i-au făcut şi plângere penală, clasată de Parchetul de pe lângă Tribunalul Iaşi pe 28 martie 2014. Referitor la dosarul deschis la Tribunal de RATP în 2004, acesta a fost suspendat din cauza dosarului penal, însă după clasare au mai avut loc nişte termene când Giubernea a solicitat nulitatea cererii, pe 8 septembrie Tribunalul a decizând să păstreze suspendat procesul deoarece Regia este în insolvenţă. Lui Giubernea i s-au imputat pierderile foarte mari din fosta firmă şi afacerea considerată păguboasă la acea vreme prin care a achiziţionat cele 30 de microbuze galbene Iveco. În 2014, după ce s-a deschis insolvenţa RATP, Giubernea şi-a cerut drepturile salariale pe care le-ar fi primit dacă nu era suspendat, pentru perioada la care a solicitat şi actualizarea sumelor cu indicele de inflaţie şi dobânda legală aferentă acestor drepturi salariale. „Prin decizia angajatorului de suspendare a contractului individual de muncă al subsemnatului, în mod inevitabil mi s-a creat un prejudiciu ce constă în cuantumul drepturilor salariale de care aş fi beneficiar pe toată durata suspendării”, a justificat Giubernea în cererea depusă la dosarul cauzei. RATP a primit acordul creditorilor de a implementa un plan de reorganizare, iar la sfârşitul acestei luni se aşteaptă şi confirmarea judecătorului sindic. Creditorii au de recuperat circa 245 milioane lei, cele mai mare sume fiind revendicate de Administraţie Finanţelor Publice (172,3 milioane lei) şi Municipiul Iaşi (69,6 milioane lei).