In aproximativ o lună magazinul Baumax va fi transformat în Leroy Merlin. Aici îşi vor desfăşura activitatea 100 de persoane. Terenul este închiriat de la Moldoplast, societate aflată în portofoliul omului de afaceri Michael Nseir.
Concurenţa pe piaţa materialelor de construcţii şi a articolelor de bricolaj din Iaşi se înteţeşte. Transformarea fostului magazin de bricolaj Baumax sub brandul Leroy Merlin se apropie de final. Surse apropiate afacerii spun că, cel mai probabil, inaugurarea oficială a magazinului de lângă CET Iaşi va avea loc în cel mult o lună. Leroy Merlin a demarat campania pentru recrutarea de personal pentru magazinul din Iaşi încă din luna octombrie a anului trecut, şi, potrivit datelor vehiculate în mediul de business, pentru retailerul francez vor lucra în locaţia din zona Tudor Vladimirescu aproximativ 100 de angajaţi. Deschis în noiembrie 2009, fostul magazin Baumax din Iaşi a fost ridicat pe un teren ce aparţine societăţii Moldoplast, închiriat de retailer de la omul de afaceri Michael Nseir, iar lucrările de construcţie au fost realizate în mare parte de firma Fene Grup (redenumită între timp Engeko – n.red.), deţinută de Relu Fenechiu. Contactat de „Ziarul de Iaşi”, Michael Nseir a precizat că, la fel ca şi în cazul Baumax, a închiriat terenul respectiv pe o perioadă însemnată de timp către Leroy Merlin. „Terenul a fost închiriat pentru o perioadă de 10 ani”, a declarat omul de afaceri. Înainte de începerea lucrărilor pentru transformarea magazinului, unitatea avea o suprafaţă totală de 13.700 de metri pătraţi şi era deservită de o parcare supraterană de circa 340 de locuri.
În afară de inaugurarea magazinului din Iaşi, retailerul va mai deschide până la finele acestui an şi o locaţie în municipiul Timişoara. Concomitent, compania ţinteşte extinderea operaţiunilor în mediul online, ca modalitate de a acoperi şi piaţa de profil din oraşele mai mici unde retailerul nu deţine momentan magazine. „Nu credem în magazinele din oraşele mici deoarece în general oamenii pleacă de acolo. Dar vrem să ne extindem pe online. Momentan nu ştim exact ce va fi, e-commerce, de ridicat din magazin sau distribuţie, dar vom merge în online. Momentan avem sistem de livrare a produselor la preţuri convenabile”, a declarat Lamy într-un interviu acordat publicaţiei de business „Ziarul Financiar”. Potrivit celor mai recente date raportate la Finanţe, valabile pentru anul 2014, atunci când retailerul avea doar două magazine pe piaţă, firmele Leroy Merlin România şi Leroy Merlin Bricolaj au înregistrat afaceri cumulate de 45,1 milioane de euro.