De Business

Punem punctul pe știi

Amendat de Jandarmi dupa ce a depus o plingere la OPC

Subtitlu

marți, 22 aprilie 2008, 17:53
3 MIN
 Amendat de Jandarmi dupa ce a depus o plingere la OPC

Ulterior s-a trezit acasa cu amenda pentru tulburarea ordinii intr-o institutie publica. In replica inspectorul sef Valerian Salavastru sustine ca din cauza ca Ignat tipa in institutie a chemat Jandarmii, care au dispus sanctionarea in lipsa deoarece reclamantul plecase intre timp. 

 

Un iesean s-a dus sa reclame o problema la Protectia Consumatorului dar s-a ales cu o amenda de 400 lei. Miluta Ignat a ajuns sa bata la usa institutiei de control din cauza faptului ca uleiul care i-a fost schimbat la masina in service nu indeplinea in opinia sa parametrii calitativi.

"Mi-am facut schimbul de ulei, cu tot cu filtru la AutoCenter in Pacurari, dar acesta nu era bun. Am platit in total peste doua milioane lei (n.r. – 200 lei). Pe recipientul pe care l-am cerut de la service era precizata doar data de 7 noiembrie 2007, din care eu am dedus ca produsul este expirat. Pentru ca nu am vrut sa-mi stric motorul masinii (n.r. – Volkswagen Golf din 2005) pe care am dat aproximativ 14.000 euro, m-am adresat celor de la Oficiul pentru Protectia Consumatorului unde am facut o reclamatie", ne-a povestit Ignat.

Cazul a fost studiat de inspectorii de profil, insa conform raportului de control intocmit, in urma unor verificari inopinate la service-ul in cauza, uleiul de motor corespundea din punct de vedere calitativ normelor in vigoare, produsul fiind in termenul de valabilitate. In raspunsul formulat de conducerea institutiei la reclamatia lui Ignat se specifica faptul ca unitatea de reparatie se face vinovata doar de faptul ca uleiul de motor nu era etichetat corespunzator.

Prin urmare, pretentia reclamantului de a primi inapoi contravaloarea schimbului de ulei nu poate fi considerata intemeiata. "Astfel, din analiza etichetei produsului, s-a constatat ca nu cuprinde o serie de elemente necesare informarii consumatorului, cum ar fi termenul de garantie, numarul certificatului RAR. De asemenea, data de pe ambalaj nu se stia precis daca este data de fabricatie sau de expirare. Inspectorii OJPC au concluzionat ca produsul nu prezinta suspiciunea privind calitatea necorespunzatoare, ci doar lipsa unor elemente de identificare si caracterizare, motiv pentru care am dispus aplicarea unei sanctiuni contraventionale si oprirea temporara a comercializarii acestui produs pina la remedierea deficientei constatate", se specifica in raspunsul OJPC semnat de inspectorul-sef adjunct Dana Hanghicel.

Motivatia nu l-a multumit insa pe Ignat si, constrins de imprejurari, acesta a incercat sa ia legatura cu seful Protectiei Consumatorului – Valerian Salavastru.

Insa, dupa cum a precizat, socoteala facuta acasa nu s-a potrivit cu cea din tirg. "Am fost la OPC in audienta si seful, un domn cu ochelari, a tipat la mine si m-a dat afara din birou. Dupa o saptamina am primit acasa proces verbal de amenda. Am fost amendat de Jandarmerie cu 400 lei si nu inteleg pentru ce", a spus oftind ieseanul. Acesta a specificat ca a ridicat tonul de mai multe ori in timpul dialogului cu inspectorii OJPC. "Cum sa nu ridici tonul daca esti nemultumit de modul in care ei zic ca rezolva problema?", s-a intrebat retoric Ignat.

De cealalta parte, conducerea institutiei de control sustine ca nu a putut face liniste altfel decit chemind servicii specializate de ordine. "Imi amintesc de acest incident. Stiu ca a venit cineva si tipa intr-una incit se auzea in toata institutia. I-am zis sa nu mai urle, dar nu a vrut sa taca. Asa ca i-am cerut secretarei sa sune la Jandarmerie. Intre timp, reclamantul a plecat, dar jandarmii au luat declaratii de la inspectori si a fost amendat in lipsa", a explicat Salavastru.

Comentarii