De Business

Punem punctul pe știi

Bancile conduc detasat clasamentul reclamatiilor la Protectia Consumatorului

vineri, 04 februarie 2011, 20:48
3 MIN
 Bancile conduc detasat clasamentul reclamatiilor la Protectia Consumatorului

 Serviciile bancare, de furnizare a internetului si cele de telefonie, atit fixa cit si mobila, au facut subiectul a sute de reclamatii inaintate pe tot parcursul anului trecut la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi. Cele mai multe sesizari formulate au fost rezolvate in favoarea reclamantului, institutia de control aplicind amenzi totale de ordinul milioanelor de lei.

Bancile au contestat amenzile in instanta

Anul trecut, 809 de ieseni au reclamat bancile la CJPC Iasi. Dintr-un top al reclamatiilor, realizat pentru anul 2010 de catre institutia mentionata la cererea reporterilor “Ziarului de Iasi”, a rezultat ca Volksbank Romania a fost cea mai reclamata institutie bancara din Iasi, aceasta acumulind 430 de reclamatii. Pe lista urmeaza BCR cu 160 de reclamatii si Banca Romaneasca cu 30 de reclamatii. „Aspectele cele mai reclamate au fost cresterea dobinzii la credit, perceperea de comisioane abuzive, nerespectarea prevederilor OUG 50/2010, clauze abuzive in contracte si neprimirea actului aditional. In urma controalelor efectuate si neregulilor gasite s-au aplicat 30 de sanctiuni in valoare de 1,017 milioane de lei la Volksbank, 54 de sanctiuni in valoare de 996.500 de lei la BCR, 5 sanctiuni in valoare de 20.000 de lei la Piraeus Bank si alte 4 sanctiuni tot in valoare de  20.000 de lei la Banca Romaneasca. Tin sa mentionez ca toate reclamatii depuse la adresa bancilor au ajuns in instanta“, a detaliat Daniel Piftor, comisarul sef CJPC Iasi.

Alo! Telefonul nu mai suna

In topul reclamatiilor urmeaza RCS&RDS cu 110 reclamatii pentru servicii de furnizare a internetului, 20 de reclamatii pentru serviciul de telefonie si alte 60 de reclamatii pentru serviciul de cablu TV. „Companiei i s-au aplicat 18 sanctiuni in valoare totala de 30.000 de lei, principalele neregului fiind intreruperea de furnizare a serviciilor, facturare mentenanta, neinstalarea serviciilor conform contractului, facturi incarcate si refuzul de a rezilia contractele“, a adaugat Piftor.  Medalia de bronz revine companiilor de telefonie mobila, dar si societatii ce furnizeaza telefonie fixa, Romtelecom. Orange Romania a fost reclamata de 31 de ieseni, in timp ce Romtelecom are cumulate 25 de reclamatii, iar Vodafone Romania 12 sesizari. Facturile incarcate, lipsa semnalului, defectiunile neremediabile, serviciile nefunctionale pe perioade de timp mari, clauze abuzive in contracte dar si cartele pre-pay achizitionate si folosite deja au determinat comisarii sa aplice 3 sanctiuni in valoare de 8.000 de lei companiei Romtelecom si un avertisment catre Orange.

Aproape 2.000 de reclamatii in sase luni

E-ON Moldova a reusit “performanta” sa cumuleze 50 de reclamatii la CJPC Iasi. „Aspectele reclamate au fost cele de intreruperi repetate ale furnizarii energiei, defectarea aparatelor electrocasnice, incarcarea facturilor, contorul de energie defect si fluctuatii ale tensiunii de alimentare“, a specificat comisarul sef. Compania nu a  fost amendata, pentru ca unele sesizari nu au fost fondate, iar in alte cazuri problemele au fost remediate in termenul legal prevazut prin contract. Ultimul bilant realizat de catre CJPC Iasi arata ca in perioada iulie-decembrie 2010 institutia a primit 1.981 de reclamatii, din care 1.917 au fost solutionate, iar celelalte sint in curs de solutionare. „Am efectuat 1.375 de actiuni de control si am aplicat amenzi in valoare totala de 3,087 milioane lei si am retras produse de la comercializare cu o valoare cumulata 20.330 de lei. Din numarul total de reclamatii solutionate, 254 au fost rezolvate pe cale amiabila intre cele doua parti, iar alte 711 s-au solutionat in favoarea reclamantului, suma despagubirilor acordate de comercianti ridicindu-se la 14.064 de lei“, a subliniat Piftor. Nu toate reclamatiile au fost fondate. Potrivit comisarilor, 567 de reclamatii nu au avut temei, 282 au fost nesolutionabile, 90 au fost redirectionate catre organele competente, iar 13 reclamatii au fost retrase.

Comentarii