De Business

Punem punctul pe știi

Bill Gates vrea sa introduca taxa pe mail

joi, 11 martie 2004, 00:00
2 MIN
 Bill Gates vrea sa introduca taxa pe mail

Peste mai putin de doi ani, fiecare e-mail ar putea fi taxat cit o scrisoare obisnuita. Cum probabil v-ati imaginat deja, planul a fost pus la punct de nimeni altul decit Bill Gates, in conturile caruia ar urma sa intre o parte importanta din veniturile aduse de aceasta megaafacere. Intentiile acestuia ar putea fi zadarnicite de reprezentantii marilor portaluri. Ei ar dori ca utilizatorii sa poata trimite un anumit numar de mail-uri gratuit, doar cele care depasesc acest numar urmind sa fie platite.
Bill Gates a reusit sa atraga atentia intregii comunitati internationale cu propunerea sa de a incheia problema spam-urilor (n.r. mail-uri nedorite) pina in 2006, lansata la Forumul Economic Mondial de la Davos din ianuarie.
Detaliile au fost facute publice saptamina trecuta, ?n cadrul prezentarii strategiei anti-spam a Microsoft. Gates a lansat formularea de timbru electronic, argumentind ca si un singur cent taxat pentru un mail trimis ar ruina companiile care trimit milioane de spamuri zilnic in speranta ca cineva le va pica in plasa.
In paralel, Yahoo! Inc., compania cu cel mai mare numar de abonati la serviciul sau de posta electronica, analizeaza in prezent o propunere concreta de plata a unei sume cash pentru fiecare e-mail trimis, venita din partea companiei Goodmail Systems Inc., cu sediul linga cel al Microsoft, in celebra Silicon Valley. In acest scenariu, fiecare posesor al unei casute postale va trebui sa cumpere un pachet de timbre sub forma unor coduri criptate care sa identifice expeditorul si care sa apara in antetul fiecarui mesaj. La trimiterea fiecarui mesaj, Yahoo! va decripta timbrul si va notifica Goodmail. Practic, expeditorii vor trebui sa plateasca 10 centi pentru fiecare mesaj trimis, astfel ?ncit acesta sa ajunga ?n cutia postala electronica a destinatarului fara riscul de a fi sters de catre filtrele anti-spam.
Propunerea a fost primita cu scepticism de multi utilizatori ai internetului si ai postei electronice, ?n ideea ca ar limita comunicarea fara restrictii din acest moment. Concesia propusa de presedintele „Goodmail”, Richard Gingras, catre Yahoo!, este ca utilizatorii individuali sa poata trimite un numar limitat de mesaje gratuit, fara a preciza ?nsa numarul acestora.
„E foarte dificil sa ceri bani pe ceva ce a fost intotdeauna gratis”, explica Adrian Capobianco, director al Publicis NetWorks.
El a subliniat ca aceste strategii anti-spam nu sint deloc altruiste, intrucit marile companii ca Microsoft, proprietarul serviciului Hotmail, si Yahoo! vor cistiga sume imense. Taxind chiar o mica parte din miliardele de mail-uri care se trimit zilnic prin internet, sumele ar fi uriase.(L. LAZAR)

Comentarii