De Business

Punem punctul pe știi

Google vrea sa ia crema mail-urilor

vineri, 02 aprilie 2004, 23:00
2 MIN
 Google vrea sa ia crema mail-urilor

Microsoft, Yahoo! si Google au intrat intr-o intrecere care va schimba navigarea pe Internet. Microsoft lucreaza la un nou motor de cautare care va fi inclus in portalul MSN. Yahoo! a renuntat la parteneriatul cu Google si a lansat propriul motor de cautare. Lovitura decisiva a fost data insa de Google, care a deschis incepind cu 1 aprilie propriul serviciu gratuit de e-mail, cu o capacitate de stocare de 100 de ori mai mare decit a concurentei. Ramine de vazut care va fi replica acesteia.
Lupta dintre cei trei se da pe doua fronturi: motoarele de cautare si serviciile de e-mail. Scopul este acelasi: sumele imense platite an de an de milioanele de utilizatori si de companiile care isi fac reclama pe internet. Mai mult, Microsoft si Yahoo! studiaza posibilitatea introducerii unei taxe pe fiecare mail trimis.
De 1 aprilie, Google a dat marea lovitura, anuntind lansarea propriului serviciu de posta electronica prin care va oferi gratuit utilizatorilor o capacitate de stocare de 100 de ori mai mare decit concurentii sai (gmail.google.com). In timp ce Yahoo! si Microsoft ofera gratuit numai 4 MB pentru casuta postala, taxind pina la 50 de dolari pentru spatiul suplimentar, Google a anuntat ca va oferi gratuit 1 GB, adica 1.000 de MB, care premite stocarea a 500.000 de pagini de posta electronica.
„Ideea e ca fiecare utilizator sa isi tina toate mesajele fara a fi obligat sa le stearga din timp in timp si sa poata gasi orice mesaj in orice moment”, au explicat Larry Page si Serghei Brin, fondatorii Google. Dupa lansarea noului serviciu de posta electronica,?site-ul Google va deveni un adevarat portal, in anul in care compania se va lista la bursa, potrivit Financial Times.
Lansarea serviciului de e-mail Google a fost considerata gluma de presedintele Microsoft, care a anuntat, dupa citeva ore, ca va creste spatiul casutelor postale Hotmail la 1 TB (n.r. 1.000 GB), cu motivatia: „Este de o mie de ori mai mult ca la Google. De aia!” Realizind ca s-a pacalit, Bill Gates si-a retras afirmatia a doua zi. (L. LAZAR)

Comentarii