De Business

Punem punctul pe știi

Nemtii au cumparat teren pentru un supermarket in Iasi

marți, 30 martie 2004, 23:00
2 MIN
 Nemtii au cumparat teren pentru un supermarket in Iasi

In primavara anului urmator, gigantul german Kaufland va deschide un supermarket in Iasi . Acesta va fi amplasat la Podul de Piatra, in locul fostei Intreprinderi de Masini Agricole. Investitia totala, estimata la 20 de milioane de euro, va duce la crearea a 180 de noi locuri de munca pentru ieseni.
Grupul german „Lidl & Schwarz“, prin divizia „Kaufland”, unul dintre principalii retaileri europeni din sectorul alimentar, va deschide in Iasi un supermarket unde vor fi comercializate peste 1.000 de articole, investitia urmind sa fie realizata de firma „Terra Invest“ S.R.L. din Sibiu.
La sfirsitul anului trecut, aceasta a cumparat un teren apartinind fostei Intreprinderi de Masini Agricole. „In prezent proiectul este depus la Primarie pentru obtinerea autorizatiei de constructie. Supermarketul se va intinde pe 19.000 de metri patrati, pentru aceasta urmind a fi demolate 19 cladiri si anexe apartinind Intreprinderii de Masini Agricole”, ne- a declarat Constantin Tundrea, directorul Serviciului de Urbanism din cadrul Primariei.
„I.M.A. isi va muta activitatea in hala pe care a cumparat-o la «Nicolina». Estimam ca avem nevoie cam de jumatate de an pentru a finaliza amenajarea halei in care ne vom muta si pentru a transfera utilajele”, apreciaza Neculai Vitelaru, directorul general al Intreprinderii de Masini Agricole. Valoarea investitiei grupului german se va ridica la aproximativ 20 de milioane euro.
Supermarketul, linga care vor fi construite 350 de locuri de parcare, ar urma sa cuprinda aproximativ 5.000 de metri patrati de standuri, oferind peste 1.000 de tipuri de articole, de la alimente si bauturi pina la suruburi si aparatura electrocasnica.
Pe parcursul acestui an, Kaufland va da in functiune mai multe supermarket-uri in vestul tarii, primele doua urmind sa fie deschise in Timisoara. ?n prezent, grupul „Lidl & Schwarz“, controlat de miliardarul Dieter Schwartz, detine in Europa 4.800 de supermarketuri, ?n principal sub marca „Kaufland“. Anul trecut vinzarile grupului au ajuns la 21,6 miliarde de euro. (L. LAZAR)

Comentarii