De Business

Punem punctul pe știi

RCS&RDS, bancile si E-ON Moldova, cele mai reclamate companii

duminică, 18 iulie 2010, 19:59
4 MIN
 RCS&RDS, bancile si E-ON Moldova, cele mai reclamate companii

Firmele de cablu, bancile si furnizorii de utilitati sint pe podium in topul reclamatiilor depuse de ieseni la Protectia Consumatorului.

Servicii de proasta de calitate, dobinzi majorate fara informarea in prealabil sau nerespectarea contractului sint doar citeva dintre spetele ivite in relatia clientilor cu furnizorii de servicii.

De la inceputul anului si pina in prezent Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Iasi s-a confruntat cu 1.257 de reclamatii, iar valoarea amenzilor aplicate au ajuns la ordinul sutelor de mii de lei.

Servicii platite, dar nefurnizate

"Cireasa de pe tort" in topul celor mai reclamate societati o reprezinta firma de telefonie fixa si internet RCS&RDS. Potrivit informatiilor puse la dispozitie de conducerea Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi, 137 de ieseni au reclamat serviciile oferite de firma de la inceputul anului, iar valoarea totala a amenzilor aplicate societatii a fost de 11.000 de lei.

"Din numarul total de reclamatii, 20 s-au rezolvat pe cale amiabila, 33 de reclamatii au fost intemeiate, iar alte 61 neintemeiate. Cea mai mare amenda aplicata firmei in cauza a fost de 5.000 de lei pentru nerespectarea termenului de instalare a serviciilor de internet, iar o alta amenda de 2.500 de lei a fost aplicata in urma unei reclamatii in care clientul ne aducea la cunostinta ca nu a avut internet zece zile, cu toate ca a achitat serviciile", a spus Daniel Piftor, comisarul sef al Oficiului pentru Protectia Consumatorului Iasi.

Potrivit acestuia cele mai intilnite deficiente reclamate de catre ieseni sint legate de lipsa serviciilor de internet, nerespectarea termenelor de instalare a serviciilor de internet, facturarea unui serviciu nefurnizat, rezilierea contractului, dar emiterea in continuare a facturilor, si aplicarea taxei de mentenanta, in valoare de 5 lei, fara a instiinta consumatorul.

Bancile vin tare din urma

Locul secund in topul celor mai reclamate societati este ocupat de institutiile bancare. Din 93 de reclamatii primite, 22 au fost rezolvate amiabil, opt au fost intemeiate, fiind rezolvate in favoarea reclamantului, iar alte 57 au fost catalogate drept neintemeiate.

"Cele mai sesizate neregului primite din partea iesenilor erau legate de comisionul de rambursare anticipat, neprevazut in contract, majorarea dobinzilor fara a anunta consumatorul si predarea dosarului de credit la o firma de recuperarea a creantelor fara a instiinta in prealabil clientul. In consecinta, s-au aplicat amenzi totale de 66.000 de lei din care cele mai mari au fost de 20.000 de lei, respectiv 16.000 de lei, catre doua institutii bancare pentru neinformarea clientului de majorarea dobinzii", a continuat Piftor.

E-ON Moldova a scapat fara amenzi

E-ON Moldova, se afla pe locul trei, cu 39 de reclamatii. Compania nu a primit nici o sanctiune contraventionala deoarece reclamatiile legate de intreruperea furnizarii energiei electrice au fost rezolvate in timpul prevazut in contract. "Nu am amendat E-ON pentru ca in contractele incheiate cu clientii se specifica timpul de rezolvare a deficientelor. Adica 12 ore in mediul urban, 24 de ore in cel rural si 72 de ore in cazul conditiilor meteo nefavorabile. Cu toate ca nu este in regula faptul ca un client sta 72 de ore fara curent, atit timp cit este specificat in contract, iar ieseanul este de acord, nu putem interveni", a specificat seful de la Protectia Consumatorului.

Din numarul total de reclamatii, 10 au fost rezolvate cu acordul ambelor parti, 23 au fost considerate neintemeiate, iar alte trei reclamatii s-au rezolvat in favoarea clientului.

Romtelecom a cumulat de la inceputul anului 30 de reclamatii si amenzi totale de 6.000 de lei. Internet nefunctionabil, facturi emise, in conditiile in care contractul a fost reziliat sau deficientele la antenele Dolce din mediul rural au fost cel mai des intilnite spete in reclamatiile iesenilor. "Cea mai mare amenda a fost de 2.000 de lei si a fost aplicata in urma faptului ca un client nu a avut servicii de telefonie fixa timp de 21 de zile", a explicat comisarul sef.

Calitatea apei, reclamata la Protectia Consumatorului

Pentru ultimul loc, cu numar egal de reclamatii, "se lupta" ApaVital si UPC Romania. Cu cite 24 de reclamatii fiecare amenzile au fost de 2.000 de lei, respectiv 5.000 de lei, si avertisment. "Iesenii au reclamat ApaVital pentru facturarea unui consum ireal, nefurnizarea serviciului la parametrii prevazuti in contract, calitatea necorespunzatoare a apei si aplicarea cotei de 24% a TVA inainte de intrarea in vigoare, la 1 iulie. Din 24 de reclamatii, opt au fost rezolvate amiabil, 14 au fost nefondate, iar alte doua au fost in favoarea reclamatului", a adaugat Piftor.

Nemultumirile iesenilor legate de serviciile oferite de UPC s-au referit la lipsa serviciilor de televiziune prin cablu, facturarea unui serviciu de care consumatorul nu a beneficiat si emiterea de facturi restante cu penalizari, cu toate ca a fost reziliat contractul. "Pentru aceasta ultima speta am aplicat o amenda de 3.000 de lei, iar o alta amenda de 2.000 de lei a fost pentru nerespectarea costului de abonament prevazut in contract. Firma a primit si un avertisment. Opt reclamatii au fost rezolvate pe cale amiabila, trei au fost intemeiate, iar alte noua sesizari au fost neintemeiate", a  incheiat seful OPC Iasi.

–––

A reclamat existenta programelor pornografice in grila de programe

Nemultumirile iesenilor la adresa serviciilor oferite de RCS&RDS sint din cele mai diverse. Neculai P. a reclamat la Protectia Consumatorului Iasi faptul ca in pachetul de canale TV de tip digital denumit HBO MAXPACK sint incluse si doua canale TV pornografice. "In calitate de consumator consider ca am dreptul de a opta sau nu pentru canale TV de natura explicit imorala. Este absolut aberant sa se tina cont doar de cei care consuma astfel de programe. Abia reintors in tara, dupa patru ani de predat in Statele Unite, consider ca astfel de servicii oferite de companiile de cablu sint scandaloase si complet imorale", a sustinut Neculai P. de 35 de ani.

Compania nu ofera la ora actuala optional un pachet cu canale TV pentru adulti. "Cunoastem sesizarea de care vorbiti dumneavoastra. Din pacate nu va pot oferi inca nici un raspuns pentru ca reclamatia este in curs de cercetare", a fost pozitia lui Daniel Piftor, comisar sef OPC Iasi.

Comentarii