De Business

Punem punctul pe știi

Soseaua de centura a intrat la apa

duminică, 06 mai 2007, 20:45
3 MIN
 Soseaua de centura a intrat la apa

Lucrarile la soseaua ocolitoare a Iasului vor incepe in toamna. Cel putin, asa sustine deputatul PNL Relu Fenechiu. Acesta a anuntat ca Guvernul a prevazut deja pentru derularea investitiei suma de 39 milioane euro.

Potrivit unei harti prezentate de liderul liberal, soseaua ar urma sa porneasca de la postul de control al politiei din Pacurari si va traversa sesul Bahluiului pina in apropierea satelor Uricani si Gaureni din comuna Miroslava. In continuare, soseaua se va suprapune pe strada Cicoarei, soseaua Galata, soseaua Tudor Neculai, urmind sa faca legatura cu DN 24 prin bulevardul Poitiers.

Practic, noua sosea va oferi posibilitatea autoturismelor care vin dinspre Letcani sa evite intrarea in Iasi prin Pacurari, fara ca problema tranzitului camioanelor grele prin municipiu sa fie insa rezolvata.

„Consideram ca aceasta varianta scurta a soselei de centura este urgenta, ea urmind sa faca legatura dintre DN 28 si DN 24. In acest moment toata lumea se inghesuie cu investitiile in zona de la iesirea din Pacurari, in timp ce zona de pe ses Bahlui, desi reprezinta aproape 10% din suprafata Iasului ramine fara valoare", a spus Fenechiu.

Totodata, acesta a facut un apel catre Primarie pentru a elabora un plan urbanistic zonal pe traseul din zona ses Bahlui. „Exista riscul sa se dezvolte strict doar zona de linga sosea. De aceea este necesara realizarea unui PUZ. In plus, vreau sa-l intreb si eu pe domnul primar Nichita, cui apartin terenurile din zona respectiva", a mai declarat liderul filialei judetene a PNL.

Contactat telefonic, Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a declarat ca nu stie nimic despre traseul anuntat de Relu Fenechiu. „O astfel de investitie presupune o multime de lucruri pina la fi pusa in practica: aviz de mediu, aprobarea in cadrul unei sedinte de Consiliu Local si multe altele. Eu n-am primit nici o informatie asa ca nu ma pot pronunta asupra proiectului", a spus Chirica.

Relu Fenechiu a precizat de asemenea ca, dupa constructia soselei ocolitoare, urmatorul pas l-ar constitui inceperea lucrarilor la varianta finala a viitoarei soselei de centura, cea care ar urma sa ocoleasca Iasul prin Miroslava. Fenechiu nu a mentionat insa nici termene ferme si nici provenienta sumelor necesare pentru soseaua de centura propriu-zisa a municipiului.

In replica, senatorul democrat Dan Carlan a apreciat ca finantarea cu prioritate a variantei scurte a soselei de centura in detrimentul variantei intregi prin Miroslava este un esec pentru Iasi. In plus senatorul a spus ca in spatele variantei propuse de Fenechiu s-ar putea ascunde interese private in zona pe unde drumul ar urma sa treaca.

„S-a ales varianta cu mai putini bani si care rezolva in cea mai mica masura problema traficului pe strazile din Iasi. Strategia realizata de ministrul Berceanu asigura finantarea pentru o adevarata sosea de centura, cea prin Miroslava, ministerul acceptind atunci sa acorde pentru investitie 52 de milioane de euro, cu posibilitatea de a creste suma pina la 70 de milioane. Aceste traseu care intra in oras prin Cicoarei este fie un esec total, fie urmareste interese private", a declarat liderul democratilor ieseni.

Comentarii