De Business

Punem punctul pe știi

Tepele prin SMS si internet s-au inmultit alarmant

marți, 29 iulie 2008, 18:52
3 MIN
 Tepele prin SMS si internet s-au inmultit alarmant

Tentativele de frauda pe internet s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie. Fie ca este vorba de atacuri de tip phishing sau mesaje pe telefonul mobil, clientii bancilor comerciale sau ai marilor retaileri electrocasnici sint ademeniti aproape saptaminal sa participe la promotii false sau sa dezvaluie date confidentiale despre contul bancar. Indiferent de metoda utilizata, unele persoane pot cadea in plasa atacatorilor, pierzind bani ce pleaca de la citiva euro, dar care pot ajunge pina la sume mari aflate in contul bancar. 

BRD a fost ieri tinta celei mai recente tentative de frauda pe internet. Printr-un e-mail avind ca adresa de expediere una similara serviciului de internet banking al BRD, clientii bancii erau instiintati de suspendarea contului BRD-Net care urma sa fie transferat pe o noua platforma informatica dupa confirmarea datelor personale.

Mesajul parea cu atit mai credibil cu cit, inca de la inceput, persoanele care receptionau e-mail-ul, erau avertizate ca noua platforma bancara va face fata oricarei tentative de atac informatic. "Pentru a accesa conturile dumneavoastra prin BRD-NET este suficient sa introduceti: cod utilizator (din 8 cifre, primit pe Fisa de Aderare) si parola (receptionata pe e-mail)", se precizeaza in nota de informare intocmita de atacatori si care a ajuns si la redactia "Ziarului de Iasi".

Oficialii BRD au anuntat in cursul dupa-amiezii de ieri ca tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube, site-ul la care se facea trimitere pentru a divulga datele personale fiind in curs de inchidere. "BRD – Groupe Société Générale isi informeaza clientii ca acest mesaj nu provine din partea bancii si le reaminteste ca nu solicita, in nici o imprejurare, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Aceste solicitari reprezinta tentative de furt de date personale/bancare si nu trebuie sa li se dea curs in nici o situatie", a explicat Traian Traicu, reprezentantul BRD Bucuresti. 

Mijloacele prin care hotii incearca sa faca rost de bani s-au diversificat insa tot mai mult. Acestia pot merge chiar pina la a se folosi de numele marilor companii de electrocasnice, sub pretextul promovarii unor asa-zise campanii promotionale cu premii.

De exemplu, mai multi utilizatori de cartele preplatite au primit recent mesaje SMS, trimise de pe alte numere de cartele preplatite ale aceluiasi operator mobil,  prin care erau anuntati ca au cistigat premii in obiecte electronice si electrocasnice in valoare de 1.000 euro, pe care le pot ridica din reteaua magazinelor Domo. Pentru a intra in posesia premiului, victimelor li se cerea sa achizitioneze cartele prepaid si sa trimita codul de reincarcare la numarul de la care primisera SMS-ul.

"Domo lupta impotriva acestui tip de frauda prin SMS, sfatuindu-si clientii sa verifice veridicitatea oricarei promotii, inainte de a-i da curs si sa reclame orice tentativa ilicita de falsificare si informare rau intentionata. Domo isi informeaza clientii ca nu este parte a nici unei promotii organizate impreuna cu operatorii de telefonie mobila", se specifica intr-un comunicat de presa remis la redactie din partea Domo.

Acestea sint numai doua dintre cazurile intilnite in ultimile zile, pe parcursul anului numeroase banci, mari magazine de electrocasnice ori producatori auto au atras atentia asupra unor moduri similare de inselatorie.

Comentarii