De Business

Punem punctul pe știi

Unt rinced la Billa

vineri, 11 aprilie 2008, 18:35
2 MIN
 Unt rinced la Billa

Magazinul Billa a calcat din nou pe bec. Pentru a doua oara in ultima luna de zile, supermarket-ul a fost amendat cu 3.000 de lei catre inspectorii de la Protectia Consumatorului.

Potrivit raportului intocmit de conducerea institutiei de control, retailer-ul se face vinovat de faptul ca a pus pe piata aproximativ 800 de pachete de unt de masa ce nu corespunde din punct de vedere calitativ normelor in vigoare.

"Abaterea a constat in comercializarea a 804 pachete de «unt de masa», marca «Alpina Latte», de 200 de grame fiecare, in valoare totala de peste 2.500 lei, avind gust si miros rinced, intepator. Untul este produs de societatea Risk Com SRL din Braila. Abaterea a fost incadrata la articolul 4, alineatul 1 din O.G. 21/1992, coroborat cu articolul 50, alineatul 1, litera a din O.G. 21/1992, care prevede ca pentru comercializarea produselor care pot pune in pericol sanatatea consumatorilor, amenda aplicata este cuprinsa intre 3.000 – 30.000 lei", a declarat inspectorul-sef Valerian Salavastru de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi.

Seful institutiei a mai precizat ca a dispus control la Billa dupa de a inregistrat o reclamatie de la o persoana fizica din Iasi. Conform petitiei, ieseanul era nemultumit deoarece cele doua pachete de unt de masa cumparate de la supermarket nu sint bune pentru consum.

"In urma gasirii la comercializare de unt depreciat de catre inspectorii OPC Iasi, societatea Billa Romania SRL – punct de lucru Iasi a fost sanctionata cu amenda contraventionala in valoare de 3.000 lei", a completat Salavastru.

In plus, inspectorii de profil au obligat agentul economic sa retraga definitiv de la raft produsele gasite ca fiind neconforme si sa restituie catre reclamant contravaloarea untului cumparat. Suplimentar au fost prelevate probe in vederea expertizarii acestora la laboratorul de specialitate "Larex" din Bucuresti.

"In cazul in care Billa mai inregistreaza o singura reclamatie care se dovedeste a fi intemeiata la verificarile in teren, atunci supermarket-ul risca sa fie inchis pe o perioada cuprinsa intre sase luni si un an deoarece se considera a fi abatere repetata", a mentionat seful IRPC.

Contactati in repetate rinduri pentru a-si exprima un punct de vedere in legatura cu situatia de fapt, oficialii companiei nu au dorit sa comenteze. "Nu stiu despre ce este vorba. O sa ma interesez si o sa va comunic", ne-a transmis telefonic Corina Dinulescu de la departamentul de relatii publice al Billa Romania care insa, pina la inchiderea editiei, nu a mai raspuns in vreun fel.

Nici la sesizarea transmisa pe adresa de internet a retailer-ului nu am primit o pozitie oficiala in cursul zilei de vineri.

Comentarii