Profesorii ieseni cer ca metodologia examenelor nationale sa se stie cu patru ani inainte

joi, 08 martie 2007, 14:48
2 MIN
 Profesorii ieseni cer ca metodologia examenelor nationale sa se stie cu patru ani inainte

Metodologia pentru examenele nationale ar trebui facuta publica la inceputul fiecarui ciclu de invatamint, astfel incit elevii sa fie protejati de eventuale schimbari de ultim moment, iar ciclul gimnazial ar trebui sa inceapa tot cu clasa a cincea. Acestea sint doar doua dintre propunerile de modificare a proiectului legii invatamintului preuniversitar facute de dascalii ieseni si trimise la Ministerul Educatiei si Cercetarii la inceputul acestei satptamini.

„Este deja prea mult ca un singur cadru didactic sa predea sase ani elevilor, cit ar trebui sa tina ciclul primar potrivit proiectului de lege. Cu grupa pregatitoare sintem de acord", a precizat Camelia Gavrila, sefa Inspectoratului Scolar Judetean.

In plus, elevii absolventi de liceu sau scoala profesionala ar trebui sa primeasca pe linga diploma un portofoliu in care sa fie inscrise competentele dobindite, de la operare PC si pina la utilizarea anumitor masini tehnice. O alta propunere a cadrelor didactice iesene se refera la includerea in articolul 60 privind unitatile de invatamint particulare a unui punct privind respingerea prozelitismului religios si propagandei politice.

„Elevii din invatamintul particular ar trebui sa beneficieze ca si ceilalti copii din invatamintul de stat de programele ministerului, asa cum este cornul si laptele", a mai precizat Gavrila.

ISJ a trimis la minister si o serie de prevederi privind centrele de excelenta si invatamintul religios care nu se regaseau in proiectul suspus dezbaterii. „Am propus ca o serie de institutii sa fie coordonate in continuare de Directia Generala pentru Invatamint Preuniversitar, noua titulatura a inspectoratului. Astfel, Casa Corpului Didactic, Palatele copiilor, cluburile sportive ar avea in continuare sustinere logistica si financiara corespunzatoare", a mentionat Camelia Gavrila.

Comentarii