Training orientat spre practica pentru elevi

duminică, 24 octombrie 2010, 13:46
2 MIN
 Training orientat spre practica pentru elevi

Fundatia Leris, care are sediul la Colegiul "Emil Racovita", a lansat vineri proiectul "Training orientat spre practica prin firma simulata/de exercitiu", finantat cu fonduri structurale europene in valoare de 2.593.000 de lei.

500 de elevi din clasele a IX-a si a X-a de la colegiile "Emil Racovita" din Iasi, "Petru Rares" din Piatra-Neamt si "Emil Racovita" din Cluj-Napoca, colegii partenere in proiect, vor fi consiliati si evaluati cu scopul de a-si spori sansele de angajare. 120 dintre acestia vor lucra in cadrul a trei firme de exercitiu, al caror obiect de activitate urmeaza sa fie stabilit.

"Se vor forma 3 grupe a cite 40 de cursanti, iar fiecare cursant va urma 80 de ore de formare in cadrul firmei de exercitiu", a precizat Seryl Talpalaru, presedintele Fundatiei Leris si directorul general al Colegiului "Emil Racovita". Acestia vor fi angajati fictiv in firme cu un anumit profil, care se vor confrunta cu aceleasi probleme ca si cele din economia reala.

Prin activitatile desfasurate in cadrul celor trei firme simulate, elevii se vor familiariza cu cerintele, exigentele si oportunitatile viitorului loc de munca. Acestea vor fi programate la sfirsit de saptamina si in timpul vacantelor scolare. I

n al doilea an de proiect, cei 120 de elevi vor participa la o tabara de vara si la un tirg international al firmelor de exercitiu. Selectia elevilor care urmeaza sa fie implicati in proiect are loc pina pe 7 noiembrie.

Cei interesati trebuie sa aplice pe site-ul proiectului, la adresa www.topfse.ro.

Formatorii din cadrul proiectului sint specialisti cu inalta expertiza de la Universitatea "Al. I. Cuza" si Universitatea Tehnica "Gh. Asachi", care au rolul de parteneri.

Din partea Politehnicii sint implicati in proiect Gheorghe Condurache si Gheorghe Nagit, respectiv conf. univ. dr. Cristiana Istrate, iar de la Universitatea "Cuza" se ocupa de consilierea si evaluarea potentialului elevilor beneficiari psihologii Cristina Emanuela Vamesu si Alexandra Elena Macarie.

Comentarii