10 milioane pe luna la intretinere

Subtitlu

vineri, 22 februarie 2008, 23:09
3 MIN
 10 milioane pe luna la intretinere

Inspectorii ANRSC au plecat, dar problemele cu repartitoarele au ramas. La o zi de la finalizarea controlului ANRSC, un iesean s-a plins ca are de platit aproape 90% din factura de pe intreaga scara.

Atit reprezentantii firmei de repartitoare, cit si cei ai CET au afirmat ca este vorba despre o situatie deosebita. In blocul respectiv de pe Aleea Rozelor, doar trei apartamente mai sint bransate la sistemul centralizat de incalzire.

Sistemul nu mai da randament

Problema facturilor aberante la incalzire pare sa nu aiba rezolvare, cu toate ca la Iasi s-a aflat ca a fost o comisie de control din partea Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC).

La blocul Z3, scara A, de pe Aleea Rozelor, valoarea totala a energiei termice consumata in luna ianuarie a acestui an a fost de 1.176 lei. Din aceasta suma, peste 90%, adica 1.074 lei, a fost repartizata unui singur apartament. Ciprian Simion, care a locuit in chirie in acel apartament, s-a aratat revoltat de modul cum s-au facut repartizarile consumului de energie termica.

"Este de-a dreptul socanta modalitatea de calcul a valorii agentului termic pentru apartamentul respectiv. Nu este insa prima data. Si in lunile noiembrie si decembrie s-a intimplat la fel", a declarat Simion. Barbatul a afirmat ca in apartamentul care are trei camere au fost montate repartitoare tocmai pentru a fi evitate situatii de acest gen. "Asta e bataie de joc din partea tuturor celor implicati, incepind de la furnizorul de agent termic, cei de la asociatia de proprietari, firma de repartitoare si locatarii celorlalte apartamente", si-a varsat naduful Simion.

De partea cealalta, atit firma de repartitoare, Techem, cit si CET sustin ca anomalia a aparut intr-un bloc "cu probleme". Mai exact, in imobilul Z3, doar 3 apartamente mai sint racordate la CET, restul avind montate centrale de apartament. In aceasta situatie, oficialii furnizorului de apa calda si caldura sustin ca sistemul de incalzire centralizat nu mai da randament. "In cazul asta, repartitoarele nu-si mai au rostul. Ar trebui ca si cei ramasi la sistemul centralizat sa-si gaseasca surse alternative de asigurare a confortului termic", a declarat Ovidiu Mihaiuc, purtatorul de cuvint al CET Iasi.

Rugati sa se debranseze

Reprezentantii firmei de repartitoare Techem au precizat ca au discutat cu locatarii racordati la CET, fara insa nici un rezultat. "In blocul respectiv, oamenii s-au debransat cite unul, pina au ramas numai aceste trei apartamente. Noi am facut informare, pentru ca vrem sa renuntam la imobilul respectiv, dar locatarii nu sint de acord", a declarat Ciprian Ciobanu, director Sucursala Iasi Techem. Acesta a afirmat ca impreuna cu reprezentantii asociatiei de proprietari au incercat fara succes sa convinga locatarii celor trei apartamente sa se debranseze de la CET pentru a nu mai plati facturi disproportionate.

Ciobanu a explicat ca, desi sint numai trei apartamente care se incalzesc de la CET, consumul este ridicat din cauza recircularii apei. "Aproape 80% din consumul inregistrat este caldura care se pierde prin circularea apei prin instalatii. Noi am pus toate aceste lucruri in vedere locatarilor, dar ultima decizie o iau ei", a mentionat reprezentantul Techem.

Oficialii firmei au declarat ca diferentele la facturi dintre apartamente apar ca urmare a faptului ca in doua din cele trei locuinte proprietarii tin repartitoarele inchise.

Comentarii