20% din factura asociatiei se va plati la comun

Subtitlu

miercuri, 26 martie 2008, 01:15
2 MIN
 20% din factura asociatiei se va plati la comun

Reprezentantii CET, ai firmelor de repartitoare si ai asociatiilor de proprietari au ajuns la o intelegere privind adoptarea unui regulament comun de functionare.

Unul din punctele discutate a fost stabilirea unei cote unice din cheltuielile cu agentul termic care sa fie suportata de catre toti locatarii, adica si cei care au renuntat la sistemul centralizat de incalzire. Mai exact, procentul a fost stabilit la 20% din factura emisa de catre CET. Cota reprezinta energia termica consumata pentru incalzirea spatiilor comune.

In prezent, stabilirea procentului care este suportat de catre toti locatarii pentru cheltuielile comune cade in sarcina administratorilor de asociatii. In unele situatii, cei care au montate centrale de apartament nu sint pusi sa suporte aceste cheltuieli. „Este foarte bine ca s-a ajuns la o cota unica, valabila pentru toti. Pina acum, procentul varia in jurul a 10%, dar nu era aplicat de toti administratorii. Desi noi faceam calcule si aratam ca acest procent nu este real, nu aveam ce face. Noi nu aveam puterea de a obliga asociatiile, ci doar de a face recomandari", a explicat Antoaneta Macovei, directorul Asociatiei Nationale a Prestatorilor de Servicii de Calcul (ANPSC).

La incheierea sedintei de ieri, atit reprezentantii firmelor de repartitoare, cit si cei ai asociatiilor de proprietari s-au aratat multumiti de forma finala a proiectului. „Cred ca este un lucru bun si vine in sprijinul tuturor. Daca va fi respectat acest regulament, vor fi preintimpinate multe dintre problemele cu care ne-am confruntat pina acum", a declarat Cristian Andries, directorul „Termoservice".

Cu toate acestea, un punct neclarificat in totalitate il reprezinta sanctiunile prevazute in regulament. Astfel, firmele de repartitoare si asociatiile de proprietari ar urma sa fie sanctionate in momentul in care apar erori la calculul facturilor sau citirile au fost facute gresit. Macovei a precizat ca amenzile vor varia intre 250 si 500 de lei. „Vom vedea cum sint impartite si pentru ce se dau aceste amenzi, pentru ca nu vrem sa devenim o sursa de venituri pentru Primarie. Si in sistemul contabil este permisa stornarea unei facturi in cazul in care se face o greseala. Pina la sfirsitul acestei saptamini sau in perioada cit proiectul va fi afisat pe site, noi mai putem aduce obiectiuni", a replicat Macovei.

O noua intilnire intre reprezentantii CET, ai firmelor de repartitoare si asociatiilor de proprietari va avea loc saptamina viitoare, cind urmeaza sa fie semnat regulamentul. „Acest program a fost facut pe baza legislatiei in vigoare. Urmeaza sa fie semnat si facut public. Programul va fi afisat atit pe site-ul nostru, cit si cel al Primariei timp de 30 de zile, dupa care va fi suspus aprobarii in cadrul unei sedinte de consiliu local", a explicat Constantin Ciofu, inginer-sef in cadrul CET Iasi.

Comentarii