„Pasapoartele”, „Buletinele” si „Circulatia”, intr-un singur spatiu

joi, 12 august 2004, 23:00
2 MIN
 „Pasapoartele”, „Buletinele” si „Circulatia”, intr-un singur spatiu

Bacauanii ar putea scapa, chiar de luna viitoare, de cozile
interminabile si lipsa de spatiu pe care trebuie sa le suporte la
Politie, pentru acte precum pasaportul, buletinul de identitate,
certificatul de inmatriculare, carnetele de conducere etc.
Autoritatile judetului Bacau au decis inca din primavara sa
infiinteze un ghiseu unic, la care sa se adreseze populatia
judetului pentru toate tipurile de documente. Functionarea intr-o
singura caciula a celor trei servicii va anula corvoada drumurilor
inutile pe la mai multe birouri. De exemplu, acum, pentru un
certificat de inmatriculare, bacauanii se prinda pe la patru institutii,
ceea ce nu se va mai intimpla, promit autoritatile, de luna viitoare.
Legea de infiintare a Serviciului Public Judetean de Evidenta
Informatizata a Persoanei (SPJEIP) dateaza de trei ani, dar
aplicarea efectiva a actului normativ intirzie inca. Marea problema
la infiintarea acestui serviciu public este lipsa unei Hotariri de
Guvern care sa reglementeze predarea-primirea activitatii si a
logisticii institutiilor in discutie.
Sediul unde va functiona ghiseul unic este la Complexul de
Servicii Comunitare nr. 2, pe strada Aviatorilor, vizavi de Scoala
nr.15. Pina la alte reglementari, vor functiona aici „Pasapoartele”,
aflate in subordinea Prefecturii, si SPJEIP. Ultima institutie va
avea, practic, doua tipuri de activitati. Prima va fi de coordonare si
control a serviciilor locale de evidenta a populatiei, iar cealalta, de
eliberare a certificatelor de inmatriculare si permiselor de
conducere. Astfel, desi institutii diferite, „Pasapoartele”, „Circulatia”
si „Buletinele” vor functiona intr-o singura cladire. Cetateanul isi va
rezolva toate problemele legate de aceste tipuri de documente in
acest loc, iar platile taxelor le va face la un singur ghiseu. Toate
cele trei servicii publice se vor autofinanta din taxele stabilite de
Guvern. (Florin POPESCU)

Comentarii