Cea mai mare viteza din UE pe cele mai proaste sosele de pe continent

joi, 25 octombrie 2007, 22:52
3 MIN
 Cea mai mare viteza din UE pe cele mai proaste sosele de pe continent

La nici jumatate de an de cind a fost modificat, Codul Rutier este pe cale sa sufere noi modificari. Senatorii au adoptat la inceputul acestei saptamini unele modificari ale legislatiei rutiere, proiectul fiind acum pe masa Camerei Deputatilor. Daca va fi adoptat in forma propusa, Romania va fi tara din UE cu cele mai ridicate limite de viteza in localitate, aceasta fiind cea mai importanta modificare adusa Codului Rutier.

"Cresterea limitei legale de viteza in localitate va determina si o crestere a accidentelor rutiere si a victimelor", este de parere subcomisarul Ioan Manole, din cadrul Politiei Rutiere Iasi.

O alta nemultumire a politistilor fata de modificarile aduse o reprezinta renuntarea la testarea obligatorie in cazul soferilor care au permisul suspendat.

Dispar copacii

Potrivit senatorilor, modificarile au fost aduse pentru alinierea legislatiei cu cea europeana. Schimbarile aduse insa nu par a fi corelate si cu realitatea din teren. Parlamentarii vor sa interzica plantarea copacilor pe trotuare, pe marginea drumului sau in parcari, considerind ca acest lucru afecteaza siguranta circulatiei. Cea mai mare nemultumire a politistilor rutieri o constituie insa majorarea limitei de viteza.

Potrivit propunerilor, vitezele maxime ar urma sa fie marite la 60 km/ora in localitate, 120 km/ora pe drumuri nationale si 130 km/ora pe autostrazi. De asemenea, pe unele categorii de drumuri pot fi introduse si viteze mai mari, insa nu peste 80 km/ora. "Peste tot in Europa se fac eforturi pentru scaderea limitei de viteza. Nicaieri nu mai exista o «limitare» atit de mare, la 120 km/h, pe drumuri nationale", a mentionat subcomisarul Ioan Manole.

Reprezentantii Politiei spun ca nici starea actuala a drumurilor nu permite circulatia in siguranta la astfel de viteze. "Se face comparatie cu legislatia celorlalte tari, insa nu se tine cont ca infrastructura este diferita. Germania, de exemplu, are patru mii de kilometri de autostrada. Nu putem face o astfel de comparatie", a precizat comisarul Mihai Pintilei, seful Biroului Drumuri Nationale si Europene din cadrul Politiei Rutiere.

Seful SPR s-a abtinut sa faca vreun comentariu la schimbarile adoptate de senatori. "Am avut zeci de ani, pina in 2002, o lege care nu a fost modificata si pe care s-a lucrat. Din 2002, au fost numeroase modificari, unele mai bune, altele mai putin bune. Asteptam sa vedem ce se va intimpla", spune si comisarul sef Petru Frunza, seful Politiei Rutiere Iasi.

Lucruri bune

O alta nemultumire a politistilor o reprezinta eliminarea testelor pentru recuperarea permisului. "Era singura metoda de constringere a soferilor sa respecte cit de cit legislatia. Oricit de ridicat ar fi cuantumul amenzilor, acestea nu prea au efect in rindul soferilor indisciplinati", a precizat inspectorul principal Costel Mindru, din cadrul SPR.

Pe linga nemultumiri, politistii spun ca exista si modificari benefice. De exemplu, asigurarea remorcilor si a mopedurilor sau  introducerea "constatarii amiabile" in cazul unui accident soldat doar cu pagube materiale. "Este un lucru bun atit pentru cei implicati in accidente usoare cit si pentru noi, pentru ca nu vom mai fi atit de aglomerati", a mai specificat inspectorul principal Mindru.

Comentarii